معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

رعایت دستورالعمل‌های کرونا در سیستان وبلوچستان به زیر ۶۰درصد کاهش یافت

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در سیستان و بلوچستان به کمتر از ۶۰ درصد رسیده و شاهد برگزاری بی محابای مراسم و دورهمی‌های خانوادگی در این استان هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر سید مهدی طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: شاهد افزایش قابل توجه موارد ابتلاء به کرونا در سیستان و بلوچستان هستیم و تعداد موارد ابتلاء و تعداد افراد بستری در حال حاضر در استان نسبت به هفته اول فروردین ماه سه برابر افزایش پیدا کرده است.

او بیان کرد: پیش بینی می‌شود با افزایش موارد بستری کرونا در سیستان و بلوچستان موارد فوت ناشی از این ویروس نیز افزایش یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سیستان و بلوچستان می‌تواند باعث شعله ور شدن بیشتر کرونا شود، افزود: از مردم درخواست می‌شود رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفته و از حضور در اجتماعات اجتناب کنند.

وی در خصوص اصول تغذیه سالم در ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان باید از مصرف غذا‌های پرچرب، مصرف زیاد قند و نمک که سیستم ایمنی را ضعیف می‌کند و احتمال ابتلای شما را به کرونا افزایش می‌دهد دوری و به رژیم غذایی سالم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

طباطبایی ادامه داد: روزه داران مصرف مواد غذایی مانند زولبیا، بامیه و نوشیدنی‌های پر قند را به حداقل کاهش دهند و برای تقویت سیستم ایمنی بدن خوردن میوه و سبزیجات را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنند.

وی اظهارداشت: ویروس جهش یافته تقریبا در حال جایگزینی با ویروس قبلی است، این نوع از ویروس به دلیل قدرت سرایت و بیماری زائی بالا خطرناک‌تر از نوع قبلی بوده و به همین دلیل موج بعد همه گیری نیز در مقایسه با موج قبلی خطرناک‌تر خواهد بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: سابقه مثبت خانوادگی همچنان نقطه مشترک اصلی در بین بیشتر مبتلایان به کروناست که این موضوع نشان دهنده نقش دورهمی‌های خانوادگی و یا عدم جداسازی موارد مثبت از سایر افراد در منزل است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار