رییس ستاد انتخابات کردستان با اشاره به افزایش مشارکت زنان کردستان درعرصه مدیریت روستاها گفت: ۱۱۸زن داوطلب رقابت در انتخابات شورای روستاها شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،محمد ابراهیم زارعی رییس ستاد انتخابات کردستان ضمن ابراز خرسندی از افزایش مشارکت و کوشش سازنده و فعال زنان کردستان در عرصه مدیریت روستاها گفت: در مجموع ۷هزار و ۲۱۶ نفر از یک هزار و ۳۰۷ روستای کردستان داوطلب رقابت در انتخابات شورای روستاها شده‌اند که ۱۱۸ نفر از این داوطلبین زن و ۷ هزار و ۹۸ نفر مرد هستند.

او با اشاره به اینکه آمار‌های ستاد انتخابات استان نشان می‌دهد در دوره‌های چهارم و پنجم انتخابات شورا‌های روستا‌ها به ترتیب ۴۹ و ۱۰۲ زن در روستا‌های این استان نامزد رقابت در انتخابات شورا‌ها بوده‌اند که این مشارکت در دوره ششم به ۱۱۸ نفر رسیده است.

زارعی حضور زنان در عرصه رقابت انتخاباتی را اثباتی، فعال و رو به رشد دانست و ابراز امیدواری کرد، زنان کردستانی آمده به عرصه انتخابات در کسب رأی و جلب اعتماد مردم هم موفق باشند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان  افزود: زنان روستا‌های دیواندره سرآمد زنان کردستان در کوشش برای به‌دست گیری مدیریت روستا‌ها هستند و در انتخابات اخیر از این شهرستان ۲۸ زن ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته زارعی، بعد از دیواندره، شهرستان‌های سنندج با ۲۷ و کامیاران با ثبت‌نام ۱۷ زن در رده‌های بعدی قرار دارند و زنان شهرستان دهگلان با ثبت‌نام تنها یک نفر کمترین مشارکت را نشان داده‌اند.

او افزود: در این دوره از انتخابات، در شهرستان‌های بانه ۳ زن، بیجار ۱۱ زن، سروآباد ۶ زن، سقز ۱۰ زن، قروه ۱۲ زن و مریوان ۳ زن برای راه‌یابی به ششمین دوره شورای روستا‌ها ثبت‌نام کرده‌اند.

گفتنی است؛ششمین دوره انتخابات شورا‌های شهر و روستا ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.