مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۳ واحد تولیدی و صنعتی آلاینده محیط زیست در این استان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل امروز در جلسه کمیته عوارض آلایندگی حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تذکرات لازم به مسئولان واحدهای تولیدی و صنعتی آلاینده داده شده تا در اسرع وقت نسبت به رفع آلایندگی محیط زیست اقدام کنند.

او از پایش مستمر مقدار آلایندگی محیط زیست واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: واحدهایی که نسبت به رفع آلایندگی خود اقدام کنند از فهرست واحدهای آلاینده خارج خواهند شد.

شهند اظهار کرد: در صورتی که واحدهای تولیدی آلاینده استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نکنند، طبق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده باید یک درصد از مبلغ فروش تولیدات خود را به عنوان عوارض آلایندگی پرداخت کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل وجود مستندات قانونی لازم از جمله نتایج طرح خوداظهاری واحدها و نمونه‌برداری‌های آزمایشگاهی را در ارتباط با حذف و اضافه شدن واحدها در لیست صنایع آلاینده مهم ارزیابی کرد.

شهند با اشاره به ضرورت پایش مستمر واحدهای تولیدی و صنعتی و اطلاع از آخرین وضعیت زیست‌محیطی و آلایندگی آنها و رسیدگی به شکایت های مردمی در زمینه فعالیت صنایع مزاحم بیان کرد: ادارات و نمایندگی‌های محیط زیست در استان موظف هستند دقت لازم را در معرفی صنایع آلاینده به عمل آورده و براساس دستورالعمل‌های اعلامی اقدام کنند.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.