مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: اولین واحد آلاینده استان اردبیل برای دریافت وام صندوق ملی محیط زیست به بانک عامل معرفی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای رفع آلایندگی یکی از صنایع آلاینده استان اردبیل تامین و در شرف پرداخت می‌باشد.

او افزود: به استناد بند ن تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، ۳۵ درصد درآمد حاصل از عوارض آلایندگی صنایع به صندوق ملی محیط زیست تخصیص می‌یابد که در قالب تسهیلات از سوی صندوق واحد‌های آلاینده اعطا می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده، استان اردبیل جزو اولین استان‌هایی خواهد بود که یکی از واحد‌های صنعتی که به لحاظ عدم تکمیل سیستم تصفیه‌خانه موجبات آلودگی محیط زیست را فراهم می‌کرد، از این تسهیلات به منظور رفع آلایندگی برخوردار می‌شود.

شهند اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ۳ واحد تولیدی دیگر که به دلیل آلایندگی مشمول پرداخت یک درصد ارزش افزوده خود هستند، پرداخت شود تا در جهت رفع آلایندگی هزینه کرده و از آلودگی محیط زیست پیشگیری کنند.

او اعتبارات صندوق ملی محیط زیست را فرصتی برای تامین نیازمندی‌های ادارات کل در حوزه نظارت و پایش صنایع برشمرد و افزود: اداره‎کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تعهداتی در زمینه کنترل و پیشگیری از آلودگی محیط زیست دارد که از آن جمله احداث مرکز پایش و تحقیقات زیست‎محیطی ارس در شمال استان و خرید و راه‌اندازی ایستگاه دوم پایش هوا در شهر اردبیل با کاربری ترافیکی از مهمترین نیازمندی‌ها و تعهدات این اداره‌کل است و امیدواریم با پیگیری‌های به عمل آمده، بتوانیم اعتبارات لازم را در این خصوص از صندوق ملی محیط زیست اخذ نماییم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.