استاندار مرکزی در حاشیه جلسه امروز مدیریت کرونا آخرین وضعیت و تصمیمات کرونایی را تشریح کرد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه جلسه امروز مدیریت کرونا  در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با تشریح آخرین وضعیت و تصمیمات کرونایی گفت: این جلسه برای رفع برخی از مشکلاتی که نیاز به پشتیبانی قوی دارد برگزار شد.

آقازاده افزود: این جلسه  را که  با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی و تعدادی از معاونین بنده و رئیس سازمان صنعت و مدیران پتروشیمی شازند در استانداری داشتیم در راستای انسجام و یکپارچگی مقابله با بیماری کرونا برگزار شد.

او اضافه کرد: موجی که متاسفانه از نوروز امسال داشتیم باعث شده که بیمارستان‌های ما تکمیل شود و فضا‌های دیگری را آماده کنیم که در این جلسه تصمیم گرفته شد ۲ فضای جدید در اراک را در نظر بگیریم، امکانات ارتش سپاه و نیروی انتظامی را در بخش درمان به کارگیری کردیم و همچنین هلال احمر را وارد صحنه کردیم.

استاندار مرکزی بیان کرد: در حال حاضر مشکل تامین اکسیژن بیماران را داریم که مقرر شد پتروشیمی شازند ارسال تولیدات اکسیژن را به صنایع و استان‌های دیگر متوقف کند و این تولیدات را برای درمان در استان در نظر بگیرد و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهد.

او ادامه داد: روز پنجشنبه گذشته حدود ۲۲۰ کپسول اکسیژن برای رساندن به بیماران و استفاده بیماران از صنایع و ادارات و دستگاه‌های استان جمع‌آوری کردیم و امروز هم دستگاه‌ها و صنایع و برخی از خیرین حدود ۳۰۰ کپسول را آماده کردند واکسیژن پتروشیمی شازند هم به کمک مجموعه خواهد آمد.

آقازاده اظهار کرد: تعدادی پتو ویلچر و نیروی آماده به کار نیاز داریم که با همکاری هلال احمر، مراکز درمانی صنعت نفت استان و مراکز درمانی نظامی و انتظامی استان در حال تامین شدن است.

او تصریح کرد: از مردم و خیرین که می‌توانند در این زمینه کمک کنند، به خصوص پرستاران و پرستارانی که بازنشسته هستند و آمادگی ارائه خدمات به بیماران را دارند خواهش می‌کنیم خودشان را به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنند تا در  ۱۰ روز آینده از آن‌ها استفاده شود.

استاندار مرکزی عنوان کرد: اگر وضع به همین صورت باشد علاوه بر اینکه فضای بیمارستانی‌ها جواب نمی‌دهد تجهیزات بیمارستانی ما هم پاسخگو نخواهد بود.

او گفت: کادر پرستاران ما بسیار خسته شدند، امکانات بیمارستانی ما به سرعت در حال مصرف و فرسودگی هست و نیاز به زمان داریم تا بتوانیم این تجهیزات را نوسازی، تعمیر و مرمت کنیم.

آقازاده تاکید کرد: باید این حالت صعودی و عمودی بالا رفتن شاخص کمتر شود تا بتوانیم دوره تثبیت را بگذرانیم و بعد از آن بتوانیم با اجرای محدودیت‌ها و همکاری مردم آمار‌ها را به سمت کاهش حرکت دهیم.

او تصریح کرد: با این محدودیت‌هایی که ایجاد کردیم و همکاری مردم اگر بتوانیم حدود ۱۰ روز دیگر به همین منوال ادامه دهیم فکر می‌کنم که پیک کرونا در استان مرکزی تثبیت شود.

استاندارمرکزی اضافه کرد: این جلسات پشتیبانی و رفع نیاز‌های دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌ها و پزشکان در موضوع کرونا را ادامه می‌دهیم و باید همه دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم که ان‌شاءالله با همت و عزمی که در یک سال و نیم گذشته داشتیم از این مرحله هم عبور کنیم.

او ادامه داد: یه بار دیگر به همشهریان و هم استانی‌های عزیز می‌گویم که شرایط کرونا در استان مرکزی به شدت آینده تیره و تاری دارد و البته در طول چند روز گذشته اهالی محترم شهر‌ها و روستا‌های استان همکاری نسبتاً بهتری را نسبت به هفته‌های قبل دارند.

آقازداده افزود: بازار و مراکز خرید شهر اراک و شهر‌های بزرگ استان با همکاری مردم کاملاً تحت نظارت و بسته است و از این جهت شاهد یک ترافیک روان و رفت و آمد‌های بسیار کمتری نسبت به گذشته هستیم که همه این‌ها در کنترل کرونا موثر است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.