همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان دهمین مرحله رزمایش کمک‌های مومنانه در قالب طرح قرارگاه حاج قاسم سلیمانی با همکاری دفتر امام جمعه و سپاه ناحیه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حجت الاسلام «علی‌محمد لروند» امام جمعه کنگاور گفت : شهرستان کنگاور با ۱۵۴ رزمایش مواسات در رتبه‌های برتر قرار دارد و در کشور مقام اول را کسب کرده است.

او گفت : سه هزار و ۱۰۰ خانواده تحت پوشش دفتر امام جمعه هستند که بسته‌های معیشتی را بین خانواده‌های آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌کنیم که شامل ۱۳ قلم کالا است.

او افزود: ۱۲ نانوایی نیز به صورت رایگان نان پخت کرده را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کنگاور افزود: از ابتدای ورود این ویروس منحوس به شهرستان، بسیج در کنار مردم بوده و در ادامه نیز در قالب قرارگاه حاج قاسم سلیمانی، در خدمت مردم و بیماران کرونایی است.

 علی اصغر اله دانه ادامه داد: امروز با همکاری دفتر امام جمعه تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع شد.

او افزود: تاکنون در قالب طرح قرارگاه حاج قاسم بیش از ۹ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان و خانوار‌های حادثه دیده از کرونا توزیع شده است.

اله دانه ادامه داد: با همکاری کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های حمایتی در نیمه ماه مبارک رمضان و عید سعید فطر رزمایش و طرح اطعام مهدوی برگزار خواهد شد.

تمام تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان هرسین تکمیل شد

فرماندار هرسین گفت : تمام تخت‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان این شهرستان به علت افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا تکمیل شده است.

عبدالله کنجوریان افزود: در خصوص ورود شهرستان به پیک چهارم و بحرانی کرونا و اینکه هرسین در محاصره کامل کروناست از هفته‌های گذشته هشدار‌های بسیاری در فضای رسانه‌ای به منظور آگاه سازی مردم منتشر کردیم.

او افزود: در این پیام‌ها ضمن اطلاع‌رسانی وضعیت لحظه‌ای شهرستان آگاه‌سازی‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر به منظور مراقبت جدی از کودکان و سالمندان و همچنین رعایت پروتکل‌ها به مردم اعلام شد.

فرماندار هرسین با اشاره به ورود هرسین به پیک وحشتناک چهارم کرونا و افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان، ادامه داد: در صورت ادامه روند بی‌توجهی‌ها توسط تعدادی از شهروندان و به ویژه اصناف مطمئناً به سمت وضعیت بحرانی و سیاه پیش میرویم.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان هرسین گفت: وضعیت بحرانی فعلی نتیجه عادی انگاری‌ها، مراسمات خاکسپاری، رعایت نکردن دستورالعمل ها، مهمان‌های ناخوانده، مسافران، دورهمی‌ها و سیزده بدر است.

او با بیان اینکه به شدت از تعدادی از همشهریان، برگزار کنندگان تجمعات انبوه و خطرناک به ویژه اصناف و قاریان گله‌مندم، گفت: بخشی از دلایل خیزش وحشتناک کرونا و افزایش تعداد فوتی‌ها و مبتلایان به کرونا نتیجه اقدامات و رعایت نکردن دستورالعمل ها و تشدید عادی انگاری‌ها توسط آنان است.

کنجوریان افزود: بنابر نظر و اظهارات اعضای ستاد مدیریت کرونای شهرستان برای جلوگیری از ورود به وضعیت‌های اسفناک و خروج از وضعیت فعلی واقعا نیازمند همکاری جدی مبتنی بر عملگرایی توسط مردم و اصناف هستیم.

او گفت: بر اساس اظهارات شهروندان و بررسی‌های بعمل آمده تجمعات در مطب پزشکان و داروخانه‌ها نگران کننده است لذا انتظار می‌رود این وضعیت اصلاح و ساماندهی شود.

فرماندار هرسین ادامه داد: به قاریان مجالس عزا آخرین اخطار‌ها داده شده و در صورت حضور در مراسمات مجوز فعالیت آنان باطل خواهد شد.

او گفت: اتحادیه‌ها و اصناف در بحث مقابله با کرونا عملکرد خوبی نداشتند، اداره صمت و اتاق اصناف باید نسبت به تغییر وضعیت و نظارت بر عملکرد آنان جدی‌تر باشند .

تعداد بیماران کرونایی بستری در شهرستان سنقروکلیایی به ۷۲ نفر رسید

مهری رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقروکلیایی گفت: متأسفانه به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی توسط همشهریان در سطح شهرستان هم اکنون تعداد بیماران بستری کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) سنقر بستری به ۷۲ نفر رسیده است.

او گفت : از مجموع ۷۲ فرد بستری، ۱۳ نفر در اورژانس و ۸ نفر نیز به دلیل شدت بیماری در بخش ICU تحت مراقبت هستند.

او افزود: تنها راه کنترل و مقابله با بیکاری کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است و رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک مهم‌ترین راه مقابله با بیماری ویروسی کرونا است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.