معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: افرادی که آلرژی فصلی دارند به مراکز ۱۶ساعته مراجعه و از سلامتی خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابراهیم جلیلی, معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا استان همدان گفت: باتوجه به موج جدید ایجاد شده در کل کشور، تمام مبتلایان به کووید-۱۹ را به عنوان کرونا انگلیسی تلقی می‌کنیم و  به دلیل افزایش بار مراجعات به بیمارستان‌ها، این دانشگاه طی هماهنگی با بیمارستان ارتش و پایگاه نوژه خواستار افزایش ظرفیت برای پذیرش بیماران جدید شده است.

او با بیان اینکه افراد مشکوک به کرونا در ابتدا به جای مراجعه به بیمارستان، مراکز ۱۶ ساعته را انتخاب کنند تصریح کرد: با مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته افراد مشکوک بررسی شده و درصورت نیاز از سوی مرکز به بیمارستان معرفی خواهند شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود : مدتی پیش داروی ضد کرونا و آمپول‌های ویژه کرونا تنها به بیماران بستری ارائه می‌شد این درحالی است که هم‌اکنون با تشخیص پزشک، این دارو به بیمارانی که نیاز به اکسیژن نداشته و قرنطینه خانگی را طی می‌کنند داده می‌شود.

جلیلی با اشاره به تکمیل ظرفیت تخت‌های آی سی یو در بیمارستان‌ها اظهار کرد: تخت‌های عادی در بخش‌های بستری نیز درحال تکمیل ظرفیت هستند؛ اگر روند بدین گونه ادامه یابد باید نسبت به ورود تخت‌های عادی از تهران اقدام کنیم.

او با تاکید براینکه بیماران توانایی تشخیص دقیق و درست بیماری خود را ندارند، مطرح کرد: بهترین زمان مراجعه افراد به پزشک، مشاهده کوچک‌ترین تغییرات درسلامتی و یافتن علائم بیماری است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار