معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت:مراجعه دیرهنگام به بیمارستان شایع ترین علت مرگ و میر بیماران کرونایی در کشوراست.

دکترعاطفه سمایی،معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد در گفت و گو با   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اظهار داشت: در دو هفته اخیر متاسفانه شاهد بیماران بدحالی هستیم که بیش از یک هفته درگیر تنگی نفس و تب و لرز بوده و وقتی به بیمارستان مراجعه می کنند که کل ریه درگیر شده و برای شروع درمان موثر بسیار دیر است.

او تاکید کرد: مردم از اضطراب و نگرانی بی مورد دوری کنند و بدانند با داشتن تغذیه و استراحت مناسب، پرهیز از استرس و در صورت بروز علائم کرونا با مراجعه به موقع به مراکز۱۶ ساعته ، می توانند حتی در صورت ابتلا به سرعت سلامتی خود را بازیابند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با تاکید بر اینکه افراد مشکوک به جای انکار و فرافکنی در صورت بروز علائم سریعا به مراکز۱۶ ساعته مراجعه  کنند اضافه کرد: بزرگترین نگرانی ما با در فصل پاییز و تغییر دما، همپوشانی بیماری هایی چون سرماخوردگی، آلرژی و آنفلونزای فصلی با کرونا است.

سمایی ادامه داد:متاسفانه باید بپذیریم در این شرایط هر بیماری با علائم مشابه بیماری های گفته شده، باید فرض را بر کرونا گذاشته و با مراجعه به پزشک، شدت بیماری و درگیری ریه مشخص شود که پس از مشخص شدن موضوع لازم است ضمن رعایت قرنطینه و مراقبت از اطرافیان، ضرورت شروع درمان یا بستری مورد بررسی قرار گیرد.

 او همچنین از مردم در خواست کرد از برپایی دورهمی،تجمع،ترددغیرضروری در سطح شهر و خروج بدون ماسک از منزل خودداری کنند. 

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.