مهم‌ترین حوادث ۲۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۲۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف احتکار ۱۰۰ میلیاردی لوازم خانگی در شیراز

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انبار لوازم خانگی احتکار شده به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی با تاکید بر برخورد قاطعانه پلیس با کسانی که بخواهند با احتکار کالا در بازار اخلال ایجاد کنند به تلاش‌های شبانه‌روزی نیروی انتظامی برای پیشگیری از وقوع جرایم اشاره کرد.

او افزود:دیروز ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از احتکار لوازم خانگی در یک انبار در شیراز مطلع شدند و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: ماموران به همراه نماینده اداره صمت پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن انبار موفق شدند ۱۴۷دستگاه یخچال، یک هزار و ۸۶۶ دستگاه کولر آبی، ۳۴ دستگاه ماشین لباسشویی، یک هزار و ۲۸۰ دستگاه بخاری گازسوز و برقی و ۲۵ دستگاه اجاق گاز احتکار را کشف کنند.

سردار حبیبی با اشاره به معرفی مالک انبار به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال احتکار را ۱۰۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز به صورت مستمر در دستور کار نیروی انتظامی این استان قرار دارد، از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه احتکار یا قاچاق کالا، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پارکینگ ۶۰ میلیاردی احتکار خودرو در شیراز لو رفت

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی یک پارکینگ و کشف ۱۵ دستگاه خودرو احتکار به ارزش ۶۰ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: در راستای طرح مبارزه با احتکار و اخلال‌گران، روز گذشته ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان از وجود پارکینگ احتکار خودرو در یکی از محله‌های شیراز مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: پس از هماهنگی قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن پارکینگ موفق به کشف ۱۵ دستگاه خودرو احتکار شامل ۴ سواری جک، ۳ دستگاه پژو پارس، ۳ دستگاه پژو ۲۰۶، ۲ دستگاه دنا و ۳ دستگاه رانا، کوئیک و پژو ۴۰۵ شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ارزش خودرو‌های احتکار شده برابر نظر کارشناسان، ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است، عنوان داشت: در این خصوص پرونده تشکیل و تحویل مراجع قضائی شد.

کشف انبار احتکار خودرو میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف انبار احتکار خودرو به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی در منزل خود اقدام به احتکار خودرو کرده است که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از هماهنگی با مراجع قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن مکان موفق شدند ۳ دستگاه پژو پارس و یک سواری دنا پلاس احتکار را کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش خودرو‌های مکشوفه، ۱۲ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این راستا یک نفر پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ امجدی عزم و اراده پلیس و دستگاه قضاء در برخورد با مجرمان اقتصادی جدی است، به شهروندان توصیه کرد: هرگونه فعالیت افراد سودجو و فرصت طلب را در زمینه قاچاق و احتکار کالا‌های اساسی و مورد نیاز مردم را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف احشام قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۳۰ راس گوسفند قاچاق و توقیف ۲ دستگاه سواری در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان حین کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه سواری پژو پارس و ۴۰۵ حامل احشام مشکوک و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: ماموران انتظامی موفق شدند در بازرسی از این خودروها، ۳۰ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز بهداشتی کشف کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در این خصوص ۳ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: ارزش احشام قاچاق مکشوفه برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.

دستگیری سارق با ۲۰ فقره سرقت در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از شناسایی و دستگیری سارق تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی در سطح شهرستان فیروزآباد، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت.

او ادامه داد: ماموران با کار‌های اطلاعاتی و استفاده از شگرد‌های پلیسی، موفق به شناسایی یک سارق سابقه دار شدند و وی را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد تصریح کرد: متهم در تحقیقات پلیسی به ۲۰ فقره سرقت تجهیزات مخابراتی و اماکن خصوصی اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

سواری سمند حامل ۴۹ کیلو تریاک به مقصد نرسید

فرمانده انتظامی داراب از توقیف یک سواری سمند و کشف ۴۹ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: ماموران انتظامی "داراب" در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به یک سواری سمند مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۴۹ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص ۲ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

طرح برخورد با وسایط نقلیه متخلف به قوت خود باقی است

فرمانده انتظامی سروستان از برخورد با رانندگان و موتورسواران متخلف و مخلین نظم و امنیت در خیابان‌های این شهرستان در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد.

سرهنگ عبدالرسول مجتهدی از تشدید برخورد با رانندگان خودرو‌ها و موتورسوارانی خبر داد که با حرکات نمایشی و مارپیچ، تک چرخ زدن و ایجاد صدای ناهنجار سبب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شوند.

او با بیان اینکه ماموران در صورت مشاهده موارد فوق موظف هستند ضمن صدور قبض جریمه، وسایط نقلیه متخلف را توقیف کنند، گفت: نیروی انتظامی سروستان در این راستا طرح‌های پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار داده است.

فرمانده انتظامی سروستان بیان داشت: برابر ماده ۲۰ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، حرکت در پیاده رو یا در جهت مخالف مسیر مجاز، ایجاد سر و صدای ناهنجار، مارپیچ، تک چرخ زدن و عدم استفاده از کلاه ایمنی برای راکبان موتورسیکلت تخلف محسوب می‌شود.

سرهنگ مجتهدی گفت: توقیف ۵۱۴ دستگاه خودرو و ۳۱۵ دستگاه موتورسیکلت متخلف، از نتایج مهم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی پارسال بوده است.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست مقرارت راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا شاهد کاهش هر چه بیشتر ترافیک و حوادث باشیم.

پلمب ۱۲ واحد صنفی متخلف در جهرم

فرمانده انتظامی جهرم از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۱۲ واحد متخلف در ۴۸ ساعت گذشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی یان کرد: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری اتحادیه اصناف و کارشناسان اداره بهداشت، طرح بازدید از واحد‌های صنفی سطح شهرستان را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: در اجرای این طرح از ۱۹۷ واحد صنفی بازدید و به ۱۳۶ واحد صنفی تذکر و ۱۲ واحد متخلف به دلیل بی توجهی و عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تهدید سلامت عمومی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی جهرم از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح‌های نظارتی در این شهرستان خبر داد و گفت: از متصدیان واحد‌های صنفی انتظار می‌رود نسبت به رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا اقدام کنند.

سرهنگ رزمجویی با بیان اینکه حفظ سلامت و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کشف ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه مرغ زنده در سرچهان

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان از توقیف ۲ دستگاه کامیون که به صورت غیرقانونی ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه مرغ زنده حمل می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان سرچهان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، ۲ دستگاه کامیون حامل مرغ زنده را متوقف کردند.

او افزود: این خودرو‌ها در مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه مرغ زنده را به صورت غیرقانونی بارگیری و قصد انتقال آن‌ها را داشتند که متوقف شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سرچهان با اشاره به اینکه مرغ‌ها به اداره دامپزشکی شهرستان تحویل داده شدند، ادامه داد: در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ لشکری اظهار داشت: با توجه به اینکه دام و طیور قابلیت انتقال بیماری را دارند باید با مجوز دامپزشکی حمل شوند و در غیر این صورت جزء محموله‌های غیرمجاز محسوب می‌شوند.

توقیف پژو با بیش از ۱۱ کیلو تریاک در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون از کشف ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک پژو ۴۰۵ و دستگیری ۳ سوداگر مرگ توسط پاسگاه انتظامی تنگ چوگان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: دیروز ماموران پاسگاه انتظامی "تنگ چوگان" کازرون هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، به یک سواری پژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او بیان کرد: مأموران در بازرسی از این خودرو، موفق به کشف ۱۱ کیلو و ۷۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک که به طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده بود شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با تأکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با سوداگران مرگ، افزود: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرقت خودرو در خوزستان و کشف در آباده

فرمانده انتظامی آباده از کشف یک سواری پژو ۴۰۵ مسروقه در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: مأموران پلیس این فرماندهی در راستای برخورد قاطع با سارقان و کشف سرقت‌های احتمالی، حین گشت زنی در یکی از محله‌های آباده به یک سواری ۴۰۵ که به صورت بلاصاحب بود مشکوک شدند.

او بیان کرد: ماموران انتظامی پس از استعلام پلاک از سامانه پلیس آگاهی مطلع شدند که خودرو مذکور دارای جفت پلاک سرقتی مربوط به یک دستگاه تیبا از استان بوشهر است.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در بررسی بر روی شماره موتور و شاسی خودرو مذکور مشخص شد دارای سابقه سرقت از استان خوزستان می‌باشد، گفت: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.