رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۲ دیدار در آلمان و انگلستان دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا امشب با برگزاری ۲ دیدار حساس پیگیری می‌شود تا با مشخص شدن چهره ۲ تیم دیگر راه یافته به مرحله نیمه نهایی، مسابقات مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به پایان برسد، رقابت‌های امشب قرار است میان ۲ تیم انگلیسی و تیم‌هایی از آلمان و اسپانیا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران دنبال شود.  

لیورپول - رئال مادرید / مسیر دشوار قرمز‌های مرسی ساید برای رسیدن به نیمه نهایی

بدون شک حساس‌ترین  دیدار امشب قرار است در ورزشگاه آنفیلد میان شاگردان کلوپ و زیدان برگزار شود، شاید خوشبین‌ترین هوادار رئال هم تصور نمی‌کرد که این تیم بتواند در دیدار رفت با نتیجه ۳ بر یک برنده بازی باشد و گام بلندی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی بردارد، رئالی‌ها که در این فصل هم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند حالا شرایط خوبی دارند و پس از پیروزی برابر  لیورپول توانستند در رقابت‌های لالیگا و در مصاف با بارسلونا هم به یک برد ارزشمند دست یابند و صدرنشین لالیگا شوند. آن‌ها برای این دیدار مهم باید ابتدا به فکر آن باشند که دروازه شان باز نشود، اتفاقی که با غیبت راموس در این بازی کمی سخت به نظر می‌رسد.

با این حال درخشش رئالی‌ها در بازی‌های گذشته نوید آن را می‌دهد که آن‌ها بتوانند بازهم بدون مشکل کار را پیش ببرند. لیورپول میزبان هم باید تلاش کند تا در برابر خط حمله آتشین رئالی‌ها که در این فصل با درخشش بنزما و ویسینیوس در چند بازی گذشته به خوبی گل می‌زند را بگیرد.  

شاگردان کلوپ باید برای صعود بدون دردسر در این بازی ۲ گل بزنند و گلی دریافت نکنند تا با توجه به گل زده در خانه حریف جواز حضور در مرحله بعدی را بگیرند، با این حال شرایط نه چندان خوب آن‌ها در این روز‌ها هواداران و دوستداران این تیم را حسابی ترسانده است، آن‌ها دیگر امیدی برای تکرار قهرمانی در لیگ جزیره ندارند و نتایج کسب شده در دیگر بازی‌ها هم برای آن‌ها چندان خوب نبوده. با این حال آن‌ها امیدوار هستند همان طور که در دور مقدماتی و مرحله یک هشتم نهایی توانستند حریفان را از پیش رو بردارند در این بازی هم برنده باشند و جواز صعود را کسب کنند و بعد از مدت‌ها طعم پیروزی برابر کهکشانی‌ها را بچشند.

آمار

  • رئال مادرید هر ۵ بازی گذشته اش را با برد پشت سر گذاشته است، این در حالی است که لیورپولی‌ها آمار ۴ برد و یک شکست را ثبت کرده اند.
  • ون دایک، هندرسون، گومز، کلر و اوریگی غایبان لیورپولی‌ها برای این دیدار هستند و کارواخال، واسکز، واران و راموس هم زیدان برای این دیدار در اختیار ندارد.
  • ۲ تیم در ۴ مصاف گذشته تساوی نداشتند و رئالی‌ها توانسته اند در همه بازی‌ها برنده باشند.

دورتموند - منچستر سیتی / امید زنبور‌ها به درخشش هالند / گواردیولا در آرزوی طلسم شکنی 

دیگر دیدار امشب که هم زمان با دیداری که پیش‌تر به آن اشاره کردیم انجام می‌شود، مصاف تیم‌های فوتبال دورتموند و منچستر سیتی است، سیتیزن‌ها که تا به اینجای کار فصل رویایی را سپری کرده اند و عملا قهرمان لیگ جزیره هستند، امیدوار هستند تا در این فصل با سرمربی پر آوازه شان بتوانند در اروپا هم برای نخستین بار جام بگیرند و تاریخ ساز شوند، با این حال نباید فراموش کرد که گواردیولا با وجود تمام موفقیت‌هایی که کسب کرده چند سالی است که در لیگ قهرمانان اروپا ناکام بوده و حتی نتوانسته تیم تحت هدایتش را به نیمه نهایی برساند، دوران حضور این مربی در بایرن هم چنین بود و او نتوانست بایرن را در ۳ سال حضورش قهرمان اروپا کند و یا این تیم را به فینال برساند، این در حالی است که بایرن پیش و پس از حضور این سرمربی توانست به قهرمانی اروپا برسد.  

منچستر سیتی با این حال توانسته در دیدار رفت که به میزبانی اش انجام شد با نتیجه ۲ بر یک برنده بازی شود و گام بلندی برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی بردارد، آن‌ها در آن دیدار به خوبی ستاره نروژی را هم کنترل کردند و اگرچه دروازه شان یک مرتبه باز شد، اما به خوبی توانستند از موقعیت‌ها بهره ببرند و برنده بازی باشند.

دورتموند حالا برای صعود از این مرحله تنها نیاز دارد تا با یک گل برنده این مسابقه باشد، امری که با توجه به حضور هالند شاید خیلی دور از انتظار نباشد، اما نباید از خط خوب دفاعی سیتیزن‌ها هم چشم پوشی کرد.  

دورتموند در این فصل در مجموع عملکرد خوبی نداشته و رفته رفته مسیری را طی می‌کند که به جدایی از مدعیان در تمام رقابت‌ها ختم می‌شود، برخی معتقدند که زنبور‌های زرد دیگر همانند قبل نیش نمی‌زنند، با این حال بسیاری معتقدند که اگر آن‌ها از این مرحله به سلامت عبور کنند بار دیگر اعتبار و روحیه  از دست رفته شان را باز می‌یابند.

آمار

  • آمار برد در ۶ بازی گذشته رو در روی ۲ تیم به سود زنبور ها است، آن‌ها ۳ برد داشته اند و در ۲ بازی هم به تساوی رضایت دادند، این در حالی است که سهم منچستر سیتی تنها یک برد بوده است.
  • لاپورته و آگوئرو برای من سیتی و سانچو، رویس و ویتسل برای دورتموند در این بازی غایب هستند.

بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/ 

گردآورنده: آرین کرات 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۹:۴۵ ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
واقعا ارزش دیدن داره ...
آخرین اخبار