مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت:۸۰ هزار واحد روستایی هرمزگان نیاز به مقاوم سازی دارند.

شهریار نوری زاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان گفت:تا کنون ۱۰۱ هزار واحد  مسکن روستایی به کمک بنیاد مسکن مقاوم سازی شده اند.

نوری زاده افزود: هرمزگان نزدیک به ۱۸۷ هزار واحد روستایی دارد که بر طبق برنامه ریزی‌ها بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان همه واحد‌های مسکونی روستایی تا ۸ سال آینده مقاوم سازی می‌شوند.

او گفت:در سال گذشته برای ساخت و مقاوم سازی مسکن روستاییان به ۳ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن روستایی تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با بهره ۵ درصد تعلق گرفته و به ۳ هزار واحد مسکن محرومین نیز تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی بلاعوض داده شده است که پیش بینی می‌شود این واحد‌ها در یک پروسه ۶ ماهه به بهره برداری برسند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت:ساخت ۵ هزار واحد در طرح مسکن اقدام ملی بر عهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هرمزگان است که ۳ هزار واحد آن در بندرعباس ساخته می‌شود.

نوری زاده افزود:عملیات اجرایی هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام مسکن ملی در بندرعباس نیز در حال اجرا است.

او گفت: در طرح مسکن اقدام ملی، تا صد میلیون تومان تسهیلات ۱۸ درصد به متقاضیان پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان هرمزگان گفت:تا کنون طرح هادی روستایی در ۵۰۷ روستای هرمزگان اجرا شده است و تا پایان امسال طرح هادی در همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به کمک دهیاران و بخشداران مطالعه می‌شود.

نوری زاده با اشاره به اینکه حدود ۵ تا ۸ درصد از اعتبارات استانی صرف اجرای طرح هادی روستایی می‌شود گفت: طرح هادی روستایی  هدف ایجاد زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی تهیه و اجرا می‌شود و آبادانی روستا‌ها و کمک به ترویج پروژه‌های عمرانی رسالت اصلی طرح هادی روستایی است.
انتهای پیام/ر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.