سرهنگ حاتمی گفت:طرح شهید سلیمانی بصورت مشارکتی با همکاری بسیج و وزارت بهداشت در راستای مقابله با کرونا و بصورت معلم محور از آبان ماه در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سرهنگ حاتمی جانشین فرمانده سپاه جواد الاائمه و اقشار بسیج گفت:اجرای طرح شهید سلیمانی در استان دستاورد‌های مطلوبی داشت و با تداوم آن امید می‌رود این ویروس ریشه کن شود.

سرهنگ حاتمی با بیان اینکه در حال حاضر طرح شهید سلیمانی با جدیت در استان اجرا می‌شود، افزود:در این طرح علاوه بر تیم‌های حمایتی، تیم رهگیری و تیم نظارتی که در گذشته فعال بودند هم اکنون تیم واکسیناسیون و تیم آموزش نیز به کادر اجرایی اضافه شده است.


بیشتر بخوانید


او در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی استان واکسیناسیون را انجام می‌دهد، اما در شرایطی که تعداد واکسیناسیون افزایش یابد از ظرفیت تخصصی بسیج و استفاده خواهد شد.

حاتمی همچنین وظایف تیم آموزش را افزایش آگاهی مردم و چگونگی مراقبت در دوره شیوع کرونا دانست و افزود:تیم‌های آموزش رعایت هر چه بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی را یادآور می‌شوند و به ارتقا دانش افراد در شناخت و مقابله با کرونا کمک خواهند کرد.

فرمانده سپاه جواد الاائمه و اقشار بسیج از طرح ابتکاری تشکیل شورای راهبردی مقابله با کرونا خبر داد و افزود:شورای راهبردی مقابله با کرونا در سطح تمام روستا‌ها و محلات شهری اجرا می‌شود که اعضای هر شورا متشکل از مسئول خانه بهداشت، دهیاری، امام جماعت و فرمانده پایگاه بسیج است.

سرهنگ حاتمی با اشاره به اینکه این طرح در ۵۴۰ نقطه از استان انجام می‌شود، گفت:در این طرح ابتکاری مقرر شد بخشی از مردم متولی آموزش و نظارت بر اجرا دستورالعمل‌های بهداشتی باشند.

به گفته‌ی سرهنگ حاتمی نظارت بر قرنطینه خانگی و قرنطینه افراد بیمار از دیگر وظایف این شورا است که در صورت عدم توجه به تذکرات لسانی، مقام قضایی ورود پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه جواد الاائمه و اقشار بسیج در ادامه به عملکرد خوب طرح شهید سلیمانی اشاره و عنوان کرد:این طرح زمانی آغاز شد که شیوع کرونا در استان به اوج خود رسیده بود که با اجرای این طرح، از آبان ماه روند کاهشی پیدا کرد.

سرهنگ حاتمی اظهار کرد: تعداد فوتی‌های آبان ماه بطور متوسط۴ /۶ که این آمار اسفندماه به۶ /۰ در روز رسید همچنین مبتلایان از  ۵۰۰ نفر در اسفند به ۳۰ نفر رسید.

او نتیجه‌ی اجرای طرح شهید سلیمانی را کاهش ۹۰ درصدی فوتی‌ها و همچنین کاهش ۷۰ درصد بستری‌ها دانست و افزود:اما این روز‌ها با توجه به سفر‌های نوروز و بازگشت نیرو‌های کارگری و مهمان پذیری مردم استان روند افزایش شیوع کرونا را شاهد هستیم.

فرمانده سپاه جواد الاائمه و اقشار بسیج در پایان از مردم خواست:از برگزاری تجمعات و دورهمی‌ها پرهیز کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر از گذشته رعایت کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.