مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری گفت: ۶ شهرک و ناحیه صنعتی استان با چالش شدید بحران آب شرب روبرو است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حمیدرضا فلاح مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری، بحران آب را از مهمترین چالش‌های شهرک‌های صنعتی استان برشمرد و اظهار داشت: از مجموع شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان ۱۱ مورد با چالش تامین آب روبرو است، اما در ۶ شهرک این چالش بسیار جدی است و با تانکر آبرسانی می‌شود.


بیشتر بخوانید


فلاح اضافه کرد: شهرک‌هایی که با چالش جدی تامین آب مواجه هستند شامل شهرک‌های صنعتی شهرکرد ۱و ۲، سفیددشت، فرادنبه و سامان ۱ و ۲ است که از شهرک‌های مهم و بزرگ استان به شمار می‌روند و در سال تولید، پشتیانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها می‌تواند مانعی برای تولید در استان به شمار آید.

او ادامه داد: از هفته آینده آبرسانی سیار برای تامین آب شرب شهرک‌های صنعتی سامان و شهرکرد آغاز می‌شود.

فلاح، تسریع در بهره‌برداری طرح آبرسانی بن به بروجن برای واحد‌های صنعتی استان را حیاتی دانست و گفت: کم‌آبی حیات هشت هزار شغل در این واحد‌ها را در معرض تهدید قرار داده است.

او در عین حال بازچرخانی و استفاده از پساب فاضلاب را از راهکار‌های پیش‌بینی شده برای تامین آب صنایع استان در شهرک‌های صنعتی عنوان کرد و افزود: در همین راستا تامین ۸۰ لیتر بر ثانیه تخصیص پساب شهر شهرکرد برای شهرک صنعتی این شهر پیش‌بینی شده است که به زودی محقق می‌شود.

فلاح اضافه کرد: همچنین ۵۰ لیتر بر ثانیه از پساب شهرک صنعتی شهرکرد برای طرح فولادی این شهرک از دیگر طرح‌های پیش‌بینی شده است که سیستم استحصال مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به زودی اتصال واحد به سیستم انجام می‌گیرد و در شهرک صنعتی بروجن نیز ۲ شبکه استحصال اجرا شده است و امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: در شهرک صنعتی سفیددشت نیز ۲ طرح فولادی مهم استان از پساب استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار