مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد گاران مریوان به دنبال بارندگی‌های بهاری، به طور کامل پر شده و در حال سرریز است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان اظهار داشت: حجم نرمال مخزن سد گاران ۸۴.۴۲ میلیون مترمکعب بوده که اکنون به صورت کامل پر شده و سرریز کرده است.

او با اشاره به اینکه آبگیری سد گاران در سال ۱۳۹۲ انجام شده است، افزود: این سد با هدف تامین آب کشاورزی منطقه مریوان و قزلچه سو به میزان ۱۰ هزار و ۴۵۰ هکتار و تامین آب شرب و صنعتی شهرستان مریوان به میزان ۲۰ میلیون مترمکعب احداث شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان یادآور شد: بارندگی استان از ابتدای سال آبی تاکنون حدود ۲۸۱ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ کاهش داشته است.

آریانژاد میانگین بارندگی‌های کردستان در بلندمدت را ۳۴۴ میلی‌متر اعلام و اضافه کرد: متوسط بارش‌های استان در سال زارعی جاری نسبت به بلندمدت ۱۸ درصد کاهش دارد.

سد گاران در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر مریوان واقع شده و حجم مخزن این سد ۱۰۰ میلیون متر مکعب، ارتفاع آن از پی ۶۲ متر، طول تاج آن ۵۰۴ متر و عرض تاج نیز هشت متر است.

کردستان، استانی کوهستانی و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان‌ها می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.