سد‌های سنندج، بانه، زریبار مریوان، و دهگلان سرریز کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، عرفان مومن پور معاون خفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: سد‌های سنندج، بانه، زریبار مریوان، و دهگلان بر اثر بارندگی‌های بهاری و افزایش حجم رواناب‌ها سرریز کردند.

او افزود:در حال حاضر حجم ذخیره آب مخازن سد‌های کردستان دو هزار و ۹۵ میلیون مترمکعب است که این میزان به معنای ۹۰ درصد تکمیل ظرفیت و پرشدگی سد‌های استان است.

مومن پور با اشاره به سرریز شدن چهار سد در شهر‌های سنندج، بانه، مریوان و دهگلان در بهار امسال اضافه کرد: از جمله اقداماتی که در سد‌های سرریز شده انجام می‌دهیم تلاش برای حفظ آب در تراز بالا با توجه به کیفیت بهتر این قسمت ازسد‌ها برای آب شرب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کردستان بر پرهیز از انجام هر گونه فعالیت در اطراف سد‌های سرریز شده توسط کشاورزان تاکید کرد و افزود: در راستای مدیریت منابع ورودی به مخازن سد‌ها و کاهش حجم آب در صورت نیاز اقدام به بازگشایی دریچه‌های سرریز می‌کنیم.

مومن پور با اشاره به اینکه تاکنون ۱۶ سد در استان آبگیری شدند، گفت: از این تعداد هشت سد در حال بهره برداری است و اگر بارندگی‌های بهاری به همین منوال ادامه پیدا کند چند سد دیگر هم پُر و سرریز خواهند شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.