نماینده کرمانشاه گفت: در زمان نوشتن قانون برنامه توسعه، سلیقه اعمال می‌شود، اما چرا سلیقه مدیران این دولت بر مبنای تبعیض است؟

به گزارش خبرنگار مجلس گروه  سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان طرح سؤال خود از امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح درباره علت عدم اجرا و اعمال قانون برنامه ششم توسعه در خصوص اعمال فوق العاده مناطق جنگی به نیروهای مسلح گفت: قانون برنامه چندین ماه از سوی مجلس نوشته می شود و چون تقریباً نیمی از کارشناسان کشور از دولت و مجلس برای تدوین آن اقدام می کنند، از جامعیت برخوردار است. اما در زمان نوشتن قانون برنامه توسعه، سلیقه اعمال می‌شود. سوال اینجاست که چرا سلیقه مدیران این دولت بر مبنای تبعیض است؟ یا بلد نیستند و ‌توانند جامعیت داشته باشند و همه گروه‌های اجتماعی در تصمیمشان دخیل شوند یا اینکه دولت امدن می‌خواهد تبعیض ایجاد کند و با ایجاد ناراحتی اجتماعی برخی گروه‌ها را ناراضی کنند.

وی ادامه داد: این نارضایتی‌ها درباره گروه های کارگری و همسان سازی حقوق ها هم رخ داد؛ درباره ارز ۴۲۰۰ تومانی و تاراج سکه‌های بانک مرکزی هم اتفاق افتاد. سال ۹۷ طبق قانون مصوب باید فوق العاده مناطق جنگی پرداخت می‌شد و سازمان امور استخدامی از یازدهم مرداد بخشنامه کرد تا تمام دستگاه ها این فوق العاده را پرداخت کنند. در نتیجه از بالاترین رده شغلی به استانداردها پایین‌ترین رده این فوق العاده مناطق جنگی پرداخته شده جذب نیروهای مسلح که دولت چطور می‌خواهد درباره این تبعیض جواب دهد؟

مصری افزود: این مبلغ فوق العاده برای نیروهای مسلح حدود هزار میلیارد است وزیر دفاع گفت که بودجه را در قانون باید دریافت کنم. به آقای وزیر گفتم از شخص رئیس جمهور بپرسید همانطور که برای دستگاه های دیگر مشخص کردید فوق العاده مناطق جنگی نیروهای مسلح هم اعمال کنید.

نماینده کرمانشاه اظهار کرد: پیرمردی به من در گذشته گفت ما هنوز نون و پنیر و هندوانه و انگور ای برای ناهار می خوریم و خانواده خوشحالیم؛ اما این بوی کباب همسایه ما را اذیت می‌کند. این گویش ها به دیگران می دهند نباید نیروهای نظامی ما را اذیت کند و احساس کنند این تبعیض فقط و فقط برای نیروهای مسلح رخ می‌دهد. نماینده خاک‌برسر هم شرمنده و روسیاه مردم است و حق الناس در روز روشن دولت را می‌بیند و نمی‌تواند کاری کند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: من باز هم به شدت از نیروهای مسلح مخصوصاً وزیر دفاع و تشکر می‌کنم. دیروز هم با آقای نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه گفتم و تا یک نیمه شب را در ما پشت در اتاق ایستاد و قرار شد ابلاغ کنند تا با پرداخت فوق العاده نیروهای مسلح امروز وقت مجلس را نگیریم و این فوق العاده مناطق عملیاتی از امروز اجرا شود؛ اما تا الان اتفاقی نیفتاده است ما از این تبعیض ها سرمایه اجتماعی را بسیاری از دست دادیم. مهمترین سرمایه کشور همین سرمایه‌های اجتماعی است که به خاطر تصمیم های تبعیض آمیز از دست دادیم به مخاطره افتاد.

وی یادآور شد: آخرین نمونه از دست رفتن سرمایه های اجتماعی مشارکت مردم در انتخابات مجلس بود و این کاهش مشارکت نتیجه نارضایتی در گروه‌های مختلف اجتماعی است و مردم می گویند همانهایی که فوق العاده خود را دریافت کرده‌اند رای دهند!

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با بیان اینکه وزیر دفاع می‌گوید بودجه این موضوع باید در لایحه سالیانه دیده می‌شد، عنوان کرد: این موضوع برای سایر دستگاه‌ها نبوده است و فقط این ایراد را به نیرو‌های مسلح گرفته‌اند؛ بنده نیز از سال ۹۸ پیگیر این موضوع هستم و از سردار باقری که کتباً دستور اجرای این قانون را صادر کرد، تشکر می‌کنم، اما جلسات متعددی با رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و نوبخت در ۷ فروردین سال گذشته قول مساعد برای حل این موضوع را داد، اما هنوز این تبعیض رفع نشده است.

مصری تصریح کرد: رفع این تبعیض را از ریاست مجلس مصرانه پیگیری می کنم و در مقابل این خودکامگی دولت و سازمان برنامه می ایستم تا امیدوار باشیم که این تبعیض در فوق العاده مناطق جنگی برای نیروهای مسلح امروز و فردا برداشت شود. اگرچه دو سال دیر شده اما حداقل از ۱۴۰۰ منظور شود.

نماینده کرمانشاه بیان کرد: در قانون همه وزرای دولت در مورد تصمیم های دولت مسئول پاسخگویی هستند و من از وزیر دیگر هم می توانستم سوال کنم چون تصمیم دولت مطرح است. از ریاست مجلس تقاضا می‌کنم یک کمیسیون تخصصی مجلس معمول شود تا به بررسی این تبعیض رسیدگی کند.

وی گفت: امروز کمیسیون برنامه و بودجه با سازمان برنامه جلسه دارد و رئیس مجلس تصویر به حد اولین موضوع رفع این تبعیض باشد تا نیروهای مسلح نجیب ما که از روی حمیتشان حتی یک پیامک به نماینده نمی‌فرستند، امروز شاهد رفع تبعیض باشند. در نتیجه نیازی نمیبینم سوال به رای گذاشته شود و با همکاری تبعیض برداشته شود.

 مصری در پایان از وزیر دفاع به خاطر تلاش های در دوره مسئولیت وی تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار