معاون هماهنگی توزیع نیروی برق شرکت توانیر:

پیک مصرف تابستان در سال‌های گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت بوده است

معاون هماهنگی توزیع نیروی برق شرکت توانیر گفت:پیک مصرف تابستان در سال‌های گذشته بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ ساعت بوده که برای مدیریت آن یا باید نیروگاه‌های جدید با میزان سرمایه گذاری ۵ میلیارد یورویی افتتاح کنیم که در بقیه فصول بدون استفاده خواهند بود و یا نیروگاه مجازی برای جابجایی بار ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،غلامعلی رخشانی مهرمعاون هماهنگی توزیع نیروی برق شرکت توانیر در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به روش‌های مدیریت عرضه و تقاضای انرژی برق در کشورو اقدامات صورت گرفته در گذر از پیک تابستان ۹۸ و ۹۹ و نیز مدیریت انرژی برق زمستان سال گذشته  گفت:در سال گذشته توانستیم ۵ هزار و ۶۰۰ مگاوات مدیریت بار توسط نیروگاه مجازی انجام دهیم.

اوگفت:براساس اعلام دپارتمان مدیریت مصرف و پاسخگویی بار آژانس بین المللی انرژی، کشور‌های در حال توسعه باید ۴ تا ۸ درصد نیاز مصرفشان را با روش‌های پاسخگویی بار، کاهش دهند.

او اضافه کرد:سال گذشته ۱۰.۸ درصد مصرف انرژی صنایع بزرگ نسبت به سال ۹۸ افزایش یافته بود.

معاون هماهنگی توزیع نیروی برق شرکت توانیر ادامه داد:در راستای مدیریت گذر از پیک و مدیریت تقاضا تفاهم نامه‌های مختلف منعقد شده و برای کاهش میزان مصرف پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت:شرایط سختی را در زمستان سال گذشته پشت سر گذاشتیم و احتمال اینکه به دلیل افزایش مصرف تابستان سختی را داشته باشیم وجود دارد.

او افزود: مدیریت مصرف انرژی در استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا از منابع به خوبی بهره‌مند شویم.

او با بیان اینکه الگوی مصرف انرژی در کشور ما غلط است ادامه داد: باید از هدررفت انرژی جلوگیری شود و با سیاست‌های تشویقی می‌توان مصرف برق را کاهش داد.

استاندارآذربایجان شرقی با اشاره به مشوق‌های شرکت توانیر برای کاهش بار مصرفی گفت:در عین حال که از مصرف کننده می‌خواهیم که کنترل و مدیریت بر مصرف داشته باشد باید ایرادات موجود را نیز رفع کرد.

پورمحمدی اظهار کرد: صنایع آذربایجان شرقی در زمستان گله‌مند بودند که بدون برنامه و اعلام قبلی برق قطع می‌شد و موجب ایجاد خسارت به برخی صنایع شد.

او ادامه داد: ضروری است نیروگاه تبریز بازتوانی شود و سیکل دوم نیروگاه هریس نیز هرچه زود‌تر به بهره برداری برسد.

او همچنین گفت:نیروگاه خورشیدی ۵۰ کیلووات با ظرفیت تولید سالانه ۹۹ مگاوات‌ساعت برق در ساختمان جدید استاداری آذربایجان شرقی ایجاد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.