شکیبا با اشاره به افزایش موارد مثبت کرونا در استان گفت : در حال حاضر ۳۰ تا ۳۵ درصد تست‌های گرفته شده مثبت می‌شود.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان کرونا در استان در روز‌های اخیر، گفت : در روز‌های اخیر شاهد افزایش شمار مبتلایان کرونا هستیم و موارد مثبت تست‌های کرونا به سرعت در حال افزایش است.

او با اشاره به انجام روزانه بیش از ۲۵۰۰ مورد تست PCR و تست سریع در استان، گفت : متاسفانه در روز‌های اخیر ۳۰ تا ۳۵ درصد موارد این تست‌ها مثبت می‌شود و این درحالی است که پیش از شروع موج چهارم تنها ۱۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شد.

شکیبا افزود: این افزایش موارد مثبت به شدت نگران کننده است، چرا که به دنبال افزایش موارد مثبت، تعداد بستری‌ها در هفته‌های آینده افزایش چشمگیری پیدا کرده و به دنبال آن نیز تعداد بیماران بدحال و فوتی کرونا افزایش می‌یابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به کاهش سطح رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه، افزود: متاسفانه در هفته‌های اخیر شاهد کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، بویژه استفاده از ماسک در سطح جامعه هستیم و همین می‌شود که امروز با افزایش شمار مبتلایان مواجه می‌شویم.

او ادامه داد: رابطه معناداری میان رعایت دستورالعمل ها با تعداد مبتلایان وجود دارد و هرچه سطح رعایت دستورالعمل ها بالاتر برود قطعا شمار مبتلایان کم می‌شود.

شکیبا با اشاره به شروع موج چهارم کرونا در کشور و استان گفت: این موج متفاوت از موج‌های قبلی است و با توجه به اینکه در این موج با کرونای انگلیسی مواجه هستیم، سرعت و شدت این موج به مراتب نسبت به موج‌های قبلی بیشتر است.

او افزود: ویروس کرونای انگلیسی قدرت سرایت بالا و در عین حال شدت بیماری زایی بالایی دارد و این امر می‌طلبد که مردم بیش از پیش رعایت دستورالعمل های بهداشتی را داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اتمام واکسیناسیون تمامی کادر بهداشت و درمان تا دو هفته دیگر خبر داد و افزود: اواخر هفته جاری محموله خوبی از واکسن کرونا به استان می‌رسد و تا یکی دو هفته دیگر کار واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان به پایان می‌رسد.

او گفت: واکسیناسیون سالمندان، بیماران خاص و جانبازان هم ظرف چند هفته آینده انجام شده و فاز اول آن به پایان می‌رسد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.