رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد از اجرایی شدن طرح صدور پروانه الکترونیک ساختمان خبر داد.

حمیدرضا قمی، رئیس کمیسیون شهر هوشمند شورای اسلامی شهر یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  گفت: اقدامات اجرایی به منظور صدور پروانه الکترونیک ساختمان تا اواسط اردیبهشت ماه به مرحله نهایی می‌رسد.

او افزود:صدور پروانه شهرسازی، در حال حاضر به صورت مکانیزه انجام می‌گیرد و فرآیند صدور پروانه الکترونیک ساختمان نیز در دست انجام است.

قمی ادامه داد: بخش‌هایی از این پروژه که مرتبط با بخش‌های داخلی سازمان شهرداری بود مانند اخذ استعلامات، پیشتر نیز به صورت مکانیزه انجام می‌گرفت.

رئیس کمیسیون شهر هوشمند اظهار کرد: در اجرای فرآیند صدور پروانه الکترونیک ساختمان، مهمترین بخش که زمان بر نیز بود با سازمان نظام مهندسی مرتبط بود.

او افزود: موضوعاتی مانند رد و بدل نمودن نقشه ها، دریافت نظر کارشناس و دریافت اطلاعاتی که از سوی شهرداری به سازمان مهندسی مخابره می‌شد نیازمند ساماندهی و مکانیزه شدن بود.

قمی ادامه داد: به این ترتیب با برگزاری جلسات متعدد، تفاهم نامه‌ای میان شهرداری و سازمان نظام مهندسی درباره چگونگی دریافت اطلاعات و استفاده از سرویس‌های لازم، منعقد و فرآیند مکانیزه شدن صدور پروانه ساختمان در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار