ایجاد اشتغال برای ۱۲۰ هزار نفر دربخش تعاون خراسان رضوی

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: هفت هزار و ۲۹۲ تعاونی با ۱۲۰ هزار و ۴۴۹ نفر اشتغال در خراسان رضوی فعالیت می‌کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عقیل مختاری مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به ایجاد اشتغال برای برای ۱۲۰ هزار نفر دربخش تعاون خراسان رضوی گفت: از این تعداد تعاونی ۲ هزار و ۴۷۵ تعاونی در حوزه خدمات، هزار و ۷۱۶ تعاونی در حوزه کشاورزی، هزار و ۱۸۷ تعاونی در حوزه صنعت و معدن، ۷۰۲ تعاونی تولیدی و توزیعی، ۴۲۴ تعاونی در حوزه مسکن و مابقی در سایر زمینه‌ها فعالیت دارند.


او افزود: در این تعاونی‌ها چهار میلیون و ۶۱۵ هزار ۵۰۶ نفر با سرمایه‌ای بالغ بر چهار هزار و ۴۵۹ میلیارد و ۸۲۵ میلیون ریال عضویت دارند.


مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به اطلاعات و آمار ثبت شده در سامانه شرکت تعاونی‌های کشور ادامه داد: سال گذشته در خراسان رضوی ۱۸۶ شرکت تعاونی و اتحادیه جدید ایجاد و ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


مختاری با اشاره به اقدامات حوزه تعاون استان در سال گذشته بیان کرد: انعقاد ۱۵ تفاهمنامه با اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی در خصوص واگذاری امور تصدی گری، برگزاری ۸۵ هزار و ۸۴۹ نفر ساعت آموزش مجازی برای تعاونگران استان، برگزاری ۲۳ جلسه کمیته رسیدگی به امور تعاونی‌های مشکلدار با ۱۳۹ مصوبه، مشاوره، توانمندسازی، ساماندهی و ایجاد بستر اشتغال برای کارجویان بخش تعاون و راه اندازی یک واحد تعاون و کارآفرینی دانشگاهی از جمله این فعالیت‌ها است.

مختاری افزود: امکانات و ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش تعاون استان برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد که امید است با اتکا به خدا و تحقق شعار سال و برداشت موانع از مسیر فعالیت تعاونی‌ها و پشتیبانی از آنها، در مسیر رشد تولید در حوزه تعاون گام برداریم.


او تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهم مدیریت تعاون در سال جدید تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال استان است.

مدیر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته ۳۷۰ تعاونی غیرفعال استان منحل شد و در سال جاری نیز در مسیر فعال سازی تعاونی‌ها و در غیر این صورت انحلال آن‌ها گام برخواهیم داشت.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.