مدیر موسسه همای رحمت دزفول، گفت: سلا‌مت روان دانشجویان شرط مهمی در بهره وری بهینه از نیرو‌های تحصیلکرده است.

مهرنازگودرزیان مدیر موسسه همای رحمت دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: بهداشت روانی یعنی داشتن احساس آرامش، امنیت درون، به دور بودن از اضطراب و افسردگی، که سلامت روان دانشجویان یکی از مهمترین مسائل و توجه به آن شرط مهمی در بهره وری بهینه از نیرو‌های تحصیلکرده خواهد بود.

او بیان داشت: از بدو ورود به دانشگاه تغییرات زیادی در روابط اجتماعی دانشجویان ایجاد می‌گردد که افزایش انتظارات از او باعث بروز این تغییرات می‌شود، بنابراین قرار گرفتن در چنین وضعیتی دانشجو را دچار تنش و نگرانی خواهد کرد که این مسائل بازدهی دانشجویان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و او را دچار مشکلات روانی متعددی می‌کند.

گودرزیان با بیان اینکه مشکلات روانی می‌تواند در انجام تکالیف درسی دانشجویان اختلال ایجاد کند، اظهار کرد: این مسئله باعث کاهش انگیزه، افزایش اضطراب و نگرانی دانشجو شده چرا که ناچار می‌شود بخش قابل توجهی از انرژی خود را صرف حل مشکلات به وجود آمده کند و دیگر توان و علاقه کافی برای رسیدگی به فعالیت‌های درسی خود را نخواهد داشت.

مدیر موسسه همای رحمت دزفول با اشاره به اینکه مشکلات بهداشت روان در اثر استرس، تنهایی، افسردگی، اضطراب یا سایر مشکلات ارتباطی مانند شکست‌های عشقی ایجاد می‌شود، افزود: از نشانه‌های اولیه اختلال در سلامت روان می‌توان به مواردی مانند کم بودن انرژی، بهم خوردن تعادل در خواب، خوردن به صورت خیلی زیاد یا خیلی کم، خارج شدن از فعالیت‌های گروهی، احساس ناامیدی و درماندگی، دعوا کردن با دوستان و خانواده و ... اشاره کرد.

این روانشناس و مدرس دانشگاه، گفت: همه افراد و به خصوص دانشجویان برای ارتقای سلامت روان خود می‌توانند با واقع بینی نقص‌ها و ضعف‌های خود را بپذیرند و از ایده آل گرایی و کمال گرایی بپرهیزند، هدف زندگی خود را واقع بینانه ترسیم کرده و توانایی مدارا با استرس را داشته و بدون فرار از مشکلات با آن‌ها مقابله کنند و در ابعادی مانند کار و تفریح، استراحت و ورزش، تنهایی و معاشرت و حتی عبادت تعادل را برقرار و همچنین با انعطاف پذیری و مسئولیت پذیری خود با دیگران ارتباط سالم داشته باشند.

گودرزیان در پایان تصریح کرد: دانشجویان سازندگان فردای کشور هستند بنابراین ارتقا سلامت روان آن‌ها در یادگیری درسی، افزایش اطلاعات علمی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از اهمیت بسزایی برخوردار است به همین منظور موسسه همای رحمت در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی دانشجویان دختر و پسر با تولید انواع محتوا رسانه‌ای مانند برنامه‌های صوتی، تیزر، موشن گرافی و ... با بهره گیری از فضای مجازی به توانمند سازی روانی_اجتماعی آن‌ها می‌پردازد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.