رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان از تأمین هزار و ۷۰۰ خشت طلا از سوی نیکوکاران این استان برای ترفیع گنبد امام حسین (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمدعلی بادامی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان گفت: ترفیع گنبد امام حسین (ع) و یا طرح معراج یکی از خواسته‌های حاج قاسم سلیمانی بود که به‌صورت مشترک بین استان کرمان و همدان انجام می‌گیرد.

او با بیان اینکه این طرح از سوی مهندسان ایرانی و با هزینه کامل کشور ایران انجام می‌گیرد، گفت: با اجرای ترفیع گنبد امام حسین (ع)، ارتفاع گنبد به هفت و نیم متر بالاتر می‌رود و از ورودی شهر کربلا قابل‌رؤیت خواهد شد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان همدان با اشاره به اینکه برای ترفیع این گنبد ۱۷ هزار و ۷۰۰ خشت لازم است، افزود: تهیه هر خشت که لایه زیرین آن مس و لایه رویین آن آبکاری طلا است، سه میلیون تومان هزینه دارد که پس از تهیه خشت‌ها نام خیران بر روی آن ثبت می‌شود.

بادامی با بیان این نکته که از سال ۹۵ این پروژه آغاز شده است، افزود: بیش از دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال‌های اخیر برای اجرای طرح معراج جمع‌آوری شده که حدود ۵ میلیارد تومان آن توسط همدانی‌ها تامین شده است همچنین همدانی‌ها برای ترفیع گنبد امام حسین (ع) بیش از سه تن مس اهدا کرده‌اند.

او گفت: در صورتی که ساخت خشت‌های طلا به اتمام برسد کار جاسازی توسط مهندسان ایرانی انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.