معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: باهدف صرفه جویی در منابع آبی، در سال زراعی جاری روش‌های نوین آبیاری در کشتزار‌های جالیز تربت جام نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام گفت: در سال زراعی جاری سطح زیر کشت خربزه تربت جام به ۱۰ هزار و ۸۰۰ هکتار می‌رسد که ۹۵ درصد مزارع این محصول به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

او همچنین به کشت ۹۷ درصدی محصول خربزه به روش مالچ پلاستیکی در تربت ‌جام اشاره کرد و افزود: امسال سه هزار و ۲۵۰ هکتار از مزارع خربزه تربت جام به روش نشایی کشت شده است.

معاون فنی جهاد کشاورزی بیان کرد: ۳۵۰ نفر بهره‌بردار بخش کشاورزی تربت جام دست‌اندر کار کاشت و برداشت محصول خربزه با رقم عمده "خاتونی" هستند.

خدادادی با بیان اینکه همه ساله برداشت این محصول در تیرماه آغاز شده و تا پایان شهریور ادامه دارد بیان کرد: امسال سطح زیر کشت خربزه در این شهرستان نسبت به سال گذشته هفت درصد کاهش داشته است.

او تصریح کرد: از زمان کاشت تا برداشت این محصول در هر هکتار ۹۰ نفر - روز مشغول به کار می‌شوند و تمرکز کاشت این محصول در کشتزار‌های مناطق پایین جام این شهرستان است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت جام تاکید کرد: شهرستان تربت جام به لحاظ سطح زیر کشت و تولید محصول خربزه رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است و امسال ۱۸۰ هکتار از مزارع شهرستان تربت جام به کشت هندوانه اختصاص یافت.

تربت جام با ۴۵ هزار هکتار کشتزار و تولید سالانه بیش از ۳۰ نوع محصول زراعی و ۲۵ نوع محصول باغی، از قطب‌های کشاورزی خراسان رضوی است که ۱۱ هزار بهره‌بردار در این بخش دارد.  


انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.