با توجه به قرمز شدن شرایط کرونایی در مشهد، شهرداری مشهد اقدامات پیشگیرانه ای در این خصوص انجام داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، خلیل‌الله کاظمی معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت:ممنوعیت فروش بلیت در پایانه امام رضا (ع) و جلوگیری از ورود افراد بدون بلیت به سالن انتظار و جایگاه پیاده و سوارشدن مسافران اواخر سال قبل به‌صورت آزمایشی آغازشد.


او افزود: اما اکنون مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای وزارت راه و شهرسازی با ارسال نامه‌ای به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تمامی استان‌ها برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خواستار ممنوع شدن فروش بلیت شده است.


معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد:در این نامه طرح اجراشده در پایانه امام رضا (ع) مشهد به‌عنوان الگو به سایر شهر‌های کشور معرفی‌شده است.


کاظمی بیان کرد: بنا براین ابلاغ، فروش بلیت در پایانه‌های مسافربری از امروز، ۱۸ فروردین، در تمامی پایانه‌های کشور به‌صورت حضوری ممنوع و فروش بلیت تنها از طریق اینترنت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی خارج از پایانه‌ها انجام خواهد شد.


او تصریح کرد همچنین از این تاریخ ورود افراد بدون بلیت دارای کد کیو آر که به نام آن‌ها صادر شده باشد به سالن انتظار و جایگاه‌های سوار و پیاده شدن مسافر به‌طور کامل ممنوع است.


تعطیلی کلیه بازار‌های سیار از روز جمعه

مسعود رضوی مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی گفت: با توجه به اعلام وضعیت قرمز در شهر مشهد و به منظور اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا و حفظ سلامت شهروندان کلیه بازار‌های سیار شامل روزبازارها، عصربازارها، شب‌بازار‌ها و جمعه‌بازار‌ها از روز جمعه، ۲۰ فروردین ماه، تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهند بود.


تشدید اقدامات مقابله‌ای با کرونا در ایستگاه‌ها و ناوگان قطار شهری مشهد

وحید مبین مقدم  مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد گفت:به منظور اقدامات پیشگیرانه کرونا، نظارت در گیت‌های ورودی ایستگاه‌ها و پایش درون قطار‌ها در خط یک و دو قطار شهری مشهد تشدید شده است.


او افزود: استفاده از ماسک در محدوده ایستگاه و واگن‌های قطار شهری الزامی است، پایش الزام استفاده از ماسک توسط مسافران، غرفه داران و کارکنان از سوی ماموران ایستگاه‌ها با شدت و دقت بیشتری انجام می‌شود.


مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری مشهد ادامه داد: ضدعفونی و گندزدایی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع بیماری کرونا در حال انجام بوده است، ولی از روزگذشته و با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد، تعداد دفعات ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌ها و اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش پیدا کرده است.

افزایش اقدامات پیشگیرانه کرونا در ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد

سعید حسینقلی زاده مقدم مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت:با شدت گرفتن شیوع کرونا ضدعفونی ناوگان شامل سطوح دارای تماس مشترک مانند در‌ها و دستگیره‌ها بر اساس دستورالعمل های وزارت بهداشت با جدیت بیشتر در حال انجام است.


او افزود: تعویض فیلتر‌های سیستم تهویه اتوبوس‌ها، محصورسازی فضای کابین اتوبوسرانان، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز بین کارکنان و غربالگری سلامت رانندگان هر روز انجام می‌شود.


مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: اطلاع رسانی پیرامون فاصله گذاری اجتماعی و الزام استفاده مسافرین از ماسک نیز در ناوگان، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها انجام شده است و ناظرینی برای ارشاد مسافرین به استفاده از ماسک در پایانه‌های این سازمان مستقر شده‌اند.

هفت‌حوض تا اطلاع ثانوی تعطیل است

مهدی زارعی مدیرعامل شرکت گردشگری توسعه و عمران هفت حوض گفت: بوستان و منطقه ملی نمونه گردشگری هفت حوض با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی مرکز بهداشت استان و افزایش شیوع کرونا و قرمز شدن وضعیت شهر و با هدف حفظ سلامت شهروندان و گردشگران، تا اطلاع ثانوی تعطیل است.


او افزود: بدیهی است با عادی شدن شرایط و تاییدیه ستاد مقابله با کرونای استان، این بوستان مجددا فعالیت خود را از سر خواهد گرفت و جهت استفاده طبیعت‌گردان بازگشایی خواهد شد.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار