بارش‌های رگباری توام با رعدوبرق و طوفان لحظه‌ای در اصفهان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان از بارش‌های پراکنده توام با رعد و برق، احتمال وقوع صاعقه و طوفان‌های لحظه‌ای در اغلب مناطق استان اصفهان از امروز تا یکشنبه ۲۲ فروردین خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، حجت‌الله علی عسگریان کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به گذر امواج ناپایدار از روی استان اصفهان از امروز تا یکشنبه هفته پیش رو، گفت: آسمان بسیاری از مناطق در این مدت نیمه ابری و غبار آلود است و گاهی افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و رگبار‌های پراکنده بهاری توأم با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

او افزود: رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و احتمال ریزش تگرگ و وقوع صاعقه در اغلب نواحی استان به جز مناطق شمال شرق امروز جمعه دور از انتظار نیست.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای همراه با گرد و خاک بسیاری از مناطق استان را روز یکشنبه در می‌نوردد، خاطرنشان کرد: بارش‌های پراکنده در غرب، شمال و جنوب استان تا شامگاه یکشنبه نیز ادامه دارد.

علی‌عسگریان با بیان اینکه سازمان هواشناسی درباره ناپایداری‌های جوی دو روز آینده هشدار زرد صادر کرده است، گفت: احتمال شکل‌گیری روان‌آب محلی، سیلاب‌های ناگهانی و وقوع صاعقه، شکستن و سقوط درختان کهنسال، آسیب به سازه‌ها و تأسیسات شهری، روستایی و کشاورزی و اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه در غرب استان وجود دارد، از این رو تمهیدات لازم برای جلوگیری از حوادث جوی و خسارات احتمالی ضروری است.

او با اشاره به کاهش یک تا پنج درجه‌ای دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دما صبح فردا به ۱۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد.

کارشناس پیش بینی هواشناسی استان اصفهان اضافه کرد: چوپانان با دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین و میاندشت با دمای یک درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.