مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، از تعویض ۵ هزار و ۸۰۰ متر از خطوط لوله نفت منطقه سخت گذر اردل در خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، قاسم عرب یارمحمدی مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اظهار داشت: مسیر خط لوله نفت مارون به اصفهان در منطقه شهرستان اردل دارای مخاطراتی است و بنا بر مطالعاتی که برای تغییر مسیر لوله انجام شد به این جمع بندی رسیدیم که از نظر فنی امکان تغییر مسیر وجود ندارد و مسیر فعلی بهترین مسیر عبور لوله است.

او افزود:اما برای ایمنی خط لوله و جلوگیری از خطر رانش زمین در منطقه، مقرر شد تا پنج هزار و ۸۰۰ متر از مسیر خط لوله که در محدوده خطر قرار دارد را تعویض و ایمن‌سازی کنیم.


بیشتر بخوانید


عرب یارمحمدی با بیان اینکه تعویض خطوط لوله در دو مرحله انجام می‌گیرد اضافه کرد: مرحله نخست از ابتدای خردادماه از سوی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با تامین ۵۰ میلیارد تومان اعتبار انجام می‌شود.

او ادامه داد: مرحله دوم به طول یک هزار و ۸۰۰ متر است که به سبب زمین‌شناسی منطقه و سخت‌گذر بودن، باید از سوی پیمانکار مجرب انجام گیرد که پس از مرحله نخست فرایند اجرایی آن را فراهم می‌کنیم.

عرب یارمحمدی در ادامه از پرداخت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خسارت به مردم منطقه خبر داد و گفت: این خسارت‌ها برای مواردی که از سوی پاسگاه منطقه تایید شده است می‌باشد.

او به اقدامات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در پی شکستگی لوله نفت در آذر ماه سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: اگر چه این حادثه صدمات جانی نداشت، اما یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت از لوله خارج شد که با تلاش‌های انجام شده بیش از ۷۰ درصد نفت خام از منطقه جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار