مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از انعقاد تفاهم نامه همکاری اطلاع رسانی و ایجاد آمادگی در مواجهه با سوانح جوی و اقلیمی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزت اله ضربی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: با امضاء این تفاهم نامه طرفین تلاش خویش را در جهت اطلاع رسانی به هنگام و ایجاد آمادگی در مواجهه با سوانح جوی و اقلیمی کشور به عمل خواهند آورد.

او افزود: اجرای تکالیف ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، کاهش زمان اطلاع رسانی پدیده‌های مخاطره آمیز جوی و اقلیمی و توسعه همکاری‌های فنی به منظور بهره مندی از زیرساخت‌های ارتباطی و مخابراتی طرفین از اهداف این تفاهم نامه می‌باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: در اختیار قرار دادن فضای برخی از پایگاه‌های امداد و نجات به منظور نصب سیستم‌های سنجشی سازمان هواشناسی و برگزاری دوره‌های آموزشی امداد و کمک‌های اولیه برای افراد معرفی شده از سوی اداره کل هواشناسی استان از تعهدات جمعیت هلال احمر استان در این تفاهم نامه است.

ضربی با اشاره به تعهدات اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: فراهم کردن امکان دسترسی به اطلاعات هواشناسی و هوانوردی مورد نیاز جمعیت هلال احمر استان، تهیه نقشه‌های موضوعی و کاربردی براساس پارامتر‌های سنجشی هواشناسی، برگزاری دوره‌های آموزشی به منظور آشنایی مدیران و کارشناسان جمعیت هلال احمر با مفاهیم تخصصی هواشناسی جزو تعهدات اداره کل هواشناسی استان اردبیل است.

او گفت: تشکیل کمیته مشترک جهت اجرایی نمودن ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران، همکاری در زمینه‌ی بهره برداری از زیرساخت‌های ارتباطی طرفین به منظور کاهش هزینه‌های مربوطه، ایجاد بستر مناسب و امن برای تبادل اطلاعات و داده‌های نرم افزاری طرفین و کاربردی کردن آن برای سامانه‌های مدیریت تصمیم گیری در بحران و طراحی و برگزاری مانور‌های مشترک نیز از زمینه‌های همکاری مشترک جمعیت هلال احمر استان و اداره کل هواشناسی استان می‌باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.