اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان در گزارشی اعلام کرد که تنها حدود ۳۰ درصد از جمعیت افغانستان به برق دسترسی دارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان موسوم به «سیگار» در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که تنها ۳۰ درصد مردم افغانستان به برق دسترسی دارند و این کشور همچنان به انرژی واراداتی از کشور‌های همسایه خود وابسته است.

این نهاد آمریکایی دسترسی محدود به شبکه برق قابل اعتماد را عامل کندی رشد اقتصادی افغانستان و چالشی برای کسب و کار‌ها در این کشور عنوان کرده است.

گزارش می‌افزاید که زیرساخت‌های کنونی برق افغانستان برای تامین نیاز‌های اقتصادی این کشور ناکافی است و خاطرنشان کرد که مجموع انرژی مورد نیاز افغانستان دو هزار میگاوات برق اعلام شده است.

افغانستان سالانه به ارزش میلیون‌ها دالر برق مورد نیاز خود را از کشور‌های تاجیکستان، اوزبکستان، ترکمنستان و ایران وارد می‌کند، اما واردات برق نیز نتوانسته دسترسی همه مردم این کشور به برق را تامین کند.

براساس گزارش‌های رسمی دولت افغانستان، ۷۵ درصد از برق مصرفی در این کشور وارداتی است.

این در حالی است که «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان در سال ۱۳۹۵ گفته بود که تا ۵ سال آینده افغانستان جزو صادرکنندگان برق در جهان خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.