عملیات احداث روشنایی نقطه‌ای در جاده‌های مازندران با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،اسماعیل فولادی سرپرست معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران از آغاز عملیات احداث روشنایی نقطه‌ای در نقاط پرتردد شهرستان‌های سوادکوه، ساری، بابل، آمل با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال با هدف افزایش ایمنی راه‌ها و تأثیرات مثبت در کاهش حوادث خبر داد.

او با اشاره به اینکه اجرای سیستم‌های روشنایی در محور‌های برون شهری برای ارتقای ایمنی تردد ضروری است، افزود: با توجه به محدودیت منابع مالی، اولویت اجرای سیستم‌های روشنایی در نقاط قرار گرفته است.

فولادی گفت: درهمین راستای و برای رفع نقاط پرتصادف پروژه اصلاح روشنایی بیش از ۱۰ نقطه در طول راه‌های اصلی و بزرگراهی شهرستان‌های مذکور در حال انجام می‌باشد.

او افزود: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محور‌ها است.

فولادی گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران با اشاره به اقدامات این اداره کل در مبحث نگهداری، گفت: تعمیر و نگهداری مستمر سالانه سیستم روشنایی محور‌های استان به طول ۴۰۰ کیلومتر، تعمیر و نگهداری چراغ‌های چشمک‌زن، تعمیر و نگهداری روشنایی تونل‌های واقع در محور‌های برون‌شهری استان نیز از دیگر اقدامات این اداره کل در حوزه ایمنی راه و حریم است.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار