رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: کماکان با روند رو به رشد شیوع بیماری کرونا و افزایش شمار تعداد مبتلایان به این بیماری در استان مواجه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کماکان با روند رو به رشد شیوع بیماری کرونا و افزایش شمار تعداد مبتلایان به این بیماری در استان مواجه هستیم.

او افزود: به طرز چشمگیری منحنی شیوع بیماری کرونا در استان سیر صعودی یافته و مستقیماً رو به بالا است.


بیشتر بخوانید


شیرانی از مثبت شدن نتایج آزمایشات ۵۲۰ مراجعه کننده به مراکز درمانی سرپایی استان خبر داد و اضافه کرد: این در حالی است که نتایج بیش از ۱۰۰ تست سریع (رپید) بیماران با علایم بالینی مشکوک به کرونا در شبانه روز گذشته مثبت گزارش شده است.

او ادامه داد: سیر بستری شدگان بیماران کاملاً افزایشی است و هر لحظه به تعداد بیماران بستری اضافه می‌شود.

شیرانی گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران کل استان وارد وضعیت قرمز و پرخطر شد.

او با بیان اینکه به دنبال افزایش بیماران سرپایی، تعداد بیماران بستری و بد حال طی روز‌های آتی در استان نیز افزایش می‌یابد از تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ابراز نگرانی کرد.

شیرانی، تکمیل تخت‌های بیمارستانی و تراکم زیاد در بیمارستان‌ها را عاملی برای کاهش ارائه خدمات در این مراکز عنوان کرد و افزود: ممکن است با کمبود نیروی انسانی برای ارائه خدمات مواجه شویم.

او در ادامه از مردم خواست: تنها برای انجام امور ضروری از منزل خارج شوند و تا حد امکان از تردد به خارج از منزل و از هرگونه تجمع و برگزاری مهمانی و دورهمی خودداری نمایند تا بتوان به سلامت و آبرومندانه از این موج شیوع کرونا عبور کنیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.