مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ازافتتاح ۵۰ واحد مسکونی محرومان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کردستان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ۲۱ فروردین ۵۸ به فرمان حضرت امام تاسیس شد و به همین دلیل طرح‌هایی را در سطح استان افتتاح می‌شود.

او افزود: یکی از این طرح‌ها افتتاح سه طرح هادی در روستا‌های «دورود» شهرستان سروآباد، روستای «کرفتو» شهرستان دیواندره و دیگری نیز در روستای «توبره ریز» شهرستان دهگلان است.

قادری با بیان اینکه برای اجرای این سه طرح هادی اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است بیان کرد: چهل و شش هزار و نهصدمین واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی از طرح‌هایی است که به مناسبت سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ امام افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: استان‌های زاگرس نشین به علل طبیعی جزو مناطق حادثه خیر کشور محسوب می‌شوند که همین امر مقام سازی خانه‌ها در این مناطق را به یک امر ضروری تبدیل کرده است.

او با بیان اینکه طرح هادی در هزار و ۳۵۳ روستای استان تهیه و در ۱۷۷ روستا بازنگری این طرح انجام شده است، افزود: در حال حاضر این طرح در ۵۴۵ روستا اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به کمک‌رسانی بنیاد مسکن کردستان به مناطق حادثه دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه هم اشاره کرد و افزود: بازسازی ۱۱ هزار و ۵۰ واحد مسکن حادثه دیده و تعمیر ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکونی در مناطق مختلف کشورتوسط بنیاد مسکن کردستان انجام شده است.

او اضافه کرد: بیمه کردن هفت هزار واحد مسکونی روستایی در روستا‌های استان و تهیه طرح هادی روستایی در یک‌هزار و ۳۵۳ روستای استان توسط بنیاد مسکن کردستان انجام شده است.

قادری افزود: تاکنون هزار و ۶۹۵ روستا در کردستان که جمعیتی بالای ۲۰ خانوار دارند در بحث طرح هادی شناسایی شده اند و در اولین فرصت مناسب این طرح در این روستا‌ها وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

اوگفت: یکی دیگر از کار‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان امدادرسانی به حادثه دیدگان کشور بر اثر حوادث طبیعی بوده است که در این راستا بیش از ۱۱ هزار مسکن آسیب دیده مناطق زلزله زده تعمیر و مرمت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به کمبود زمین در استان به ویژه در شهر‌های قروه و کامیاران برای اجرای این طرح اضافه کرد: برای ۲ هزار و ۱۰۳ متقاضی با مشکل زمین مواجه هستیم.

قادری عنوان کرد: آغاز احداث سه هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های زیر یکصدهزار نفر جمعیت و احداث ۴ هزار و ۵۱۱ مسکن مهر در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر در استان کردستان نیز توسط این بنیاد انجام گرفت.

اوگفت: در استان هم ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده از بلایای طبیعی بازسازی و هشت هزار و ۳۷ واحد شهری و هشت هزار و ۳۷ واحد شهری هم تعمیر شده است و پنج هزار و ۲۶۴ واحد مسکونی روستایی هم بیمه شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار