۱۸ طرح جدید به واحد‌های فعال منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزوده شدند.

سید امید شهیدی نیا مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: امیدواریم که خیر و برکت ایام ماه شعبان موجب تغییر در شرایط شود و با رفع کرونا، سلامتی به جامعه باز گردد و ۱۸ مجوز احداث پروژه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی صادر شده و این طرح‌ها به لیست طرح‌های فعال منطقه افزوده شده اند.

اواز کارکنان برای تلاش‌های پارسال تقدیر کرد و عملکرد آنها را در سال ۱۳۹۹، در مجموع رضایت بخش دانست و افزود: در سال ۹۹، با وجود مسائلی که در کشور ایجاد شد، جهش دوم صنعت پتروشیمی به تحقق خود نزدیک شد و ۱۱ طرح از ۱۷ طرح پیش بینی شده، افتتاح شد و بقیه آن‌ها تا پایان خرداد افتتاح خواهند شد.

شهیدی نیا بیان داشت: با افتتاح این ۱۷ طرح، ظرفیت اسمی تولید صنایع پتروشیمی کشور به مرز ظرفیت یکصد میلیون تن در سال خواهد رسید. تحقق این هدف با توجه به تحریم‌های ظالمانه و اختلالی که بیماری کرونا در دنیا ایجاد کرد، دستاوردی شگفت انگیز محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تصریح کرد: امیدواریم تا سال ۱۴۰۴، با افزایش ۳۰ میلیون تنی، جهش سوم پتروشیمی نیز محقق شود و به چشم اندازی که کشور برای این صنعت در نظر گرفته بود نائل شویم.

جهت گیری‌های صنعت پتروشیمی به سمت تکمیل زنجیره ارزش و طرح‌های پیشران گرایش خوبی گرفته و با ادامه‌ی این روند امیدواریم شاهد ارزش افزایی بیشتر این صنعت برای کشور باشیم و در حال حاضر ۳۵ طرح در منطقه در دست احداث داریم و به دنبال تعیین تکلیف سایر طرح‌های معطل مانده نیز هستیم تا در زمینه بهره برداری از زیرساخت‌های موجود، به بیشترین بهره وری برسیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.