فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آمار تصادفات منجر به فوت تعطیلات نوروزی در جاده‌های جنوب استان ١٢ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سرهنگ مصطفی کول‌زاده فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی، انحراف به چپ و سبقت غیرمجاز از عوامل اصلی بروز تصادفات هستند بطوریکه بیش از ٨٠ درصد حوادث را تشکیل می‌دهند.

او  با تاکید بر این که رانندگان باید قانونمند رانندگی کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی پرهیز کنند،گفت: رانندگان باید از هر آنچه باعث انحراف و حواس پرتی‌شان می‌شود پرهیز کنند.

فرمانده پلیس راه جنوب استان افزود: صحبت با تلفن همراه، فرستادن پیامک و سرگرم شدن با گوشی پشت فرمان و هنگام رانندگی می تواند باعث حواس پرتی راننده شده و حوادث دلخراشی را بوجود آورد.

او با بیان این که سرعت بالا باعث و بانی بسیاری از تصادفات بوده است، اظهار داشت: انحراف به چپ در جاده های دوطرفه تصادفات شاخ به شاخ را ایجاد کرده که شدیدترین نوع حوادث ترافیکی از لحاظ وقوع جراحت و فوت رانندگان وسرنشینان خودروهاست.

کول زاده گفت: با توجه به همه گیری بیماری کرونا مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.