بسته اخبار حوادث ۱۳فروردین ماه ۱۴۰۰؛

کشف بیش از یک تن مرغ احتکاری در زاهدان/ رمز گشایی از پرونده قتل زنی ۳۵ ساله کمتر از ۳ روز

مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز جمعه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف بیش از یک تن مرغ احتکاری در انباری غیر مجاز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک تن و ۵۰ کیلو گرم مرغ احتکاری در انباری غیر مجاز، در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ "حسین علیزاده مقدم بیان داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مرغ در انباری به صورت غیر مجاز در یکی از مناطق و خیابان‌های شهر زاهدان، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

او  افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و نامحسوس، انبار مذکور شناسایی و تردد مسئول آن تحت مراقبت‌های ویژه پلیسی قرار گرفت.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ابراز داشت: با حضور نمانیدگان اداره صمت و پس از کسب هماهنگی قضائی با اداره تعزیرات حکومتی در بازرسی از محل مقدار یک تن و ۵۰ کیلوگرم مرغ که اخیرا مسئول آن از یکی از استان‌های کشور خریداری و به صورت غیر مجاز آن را در محل انبار احتکار نموده است، کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به ارزش ۳۰۰ میلیون ریالی اقلام احتکار شده کشف شده، گفت: در این راستا یک نفر متخلف شناسایی و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به اداره تعزیرات حکومتی استان معرفی شد.

او با تاکید بر اینکه تمام تلاش دست اندرکاران تنظیم بازار، کنترل قیمت مرغ می‌باشد و در صورت توزیع خارج از شبکه در تنظیم قیمت‌ها اخلال و بی نظمی ایجاد خواهد شد، افزود: هر نوع خرید و فروش، دپو و توزیع خارج از شبکه توزیع، غیر قانونی می‌باشد.

تصادف مرگبار در محور "زاهدان-زابل"

رئیس پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  از وقوع یک فقره تصادف در محور "زاهدان–زابل" بعد از کوله سنگی بین یک دستگاه پژو پارس و سواری لیفان با ۲ فوتی و ۵ مجروح خبر داد.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده بیان داشت: شب گذشته در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تصادف منجر فوت واقع در محور "زاهدان-زابل" بعد از کوله سنگی بلافاصله عوامل انتظامی و پلیس‌راه شمال استان سیستان و بلوچستان در محل حاضر شدند.

او  افزود: با حضور مأموران در صحنه حادثه مشخص شد که تصادف مابین یک دستگاه خودرو "پژو پارس" و یک دستگاه خودرو سواری "لیفان" اتفاق افتاده که هر ۲ خودرو واژگون و خودروی پارس دچار حریق شده است.

رئیس پلیس راه شمال استان در ادامه تصریح کرد: در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان خودرو پارس در صحنه به علت شدت جراحات وارده فوت و ۵ نفر دیگر از خودرو‌ها نیز مصدوم که توسط عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

این مقام انتظامی با ابراز تاسف از این حادثه ناگوار، اظهار داشت: کارشناسان پلیس‌راه علت تامه این تصادف را عدم توجه به جلو از جانب سواری لیفان عنوان کردند.

سرهنگ بهروزی زاده به همه شهروندان توصیه کرد: هنگام رانندگی سرعت مطئنه را رعایت و از هرگونه سرعت و سبقت غیرمجاز، استفاده از تلفن همراه درحین رانندگی، انحرافات ناگهانی و رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کنند تا در روز‌های پایانی نوروز شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

کشف ۱۲ فقره سرقت و کلاهبرداری در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خاش

فرمانده انتظامی شهرستان خاش از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان و دستگیری ۵ سارق و کشف ۱۲ فقره سرقت و کلاهبرداری خبر داد.

 سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" در بیان جزئیات این خبر بیان داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطع با مخلان نظم و امنیت عمومی، طرح پاکسازی با هدف شناسایی و دستگیری سارقان توسط ماموران انتظامی شهرستان خاش به مدت ۴۸ ساعت به مرحله اجرا در آمد.

او ادامه داد: در راستای اجرای این طرح که با اقدامات اطلاعاتی و پس از هماهنگی قضایی اجرا شد، ۵ سارق و ۱ توزیع کننده سلاح غیر مجاز را شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش افزود: در این ارتباط ۷ مورد سرقت منزل کابل و تجهیزات مخابراتی، ۲ مورد سرقت تلفن همراه، یک مورد کلاهبرداری، ۲ مورد سرقت اماکن خصوصی، ۵ قبضه اسلحه کلاش، یک قبضه سلاح شکاری از متهمان کشف شد.

سرهنگ کوچکزایی اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

تشریح ماجرای خبر قتل جوانی در تقاطع سعدی زاهدان

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان در پی قتل جوانی در خیابان مراد قلی شهر زاهدان جزئیات این خبر را تشریح کرد.

 سرهنگ "ابراهیم ملاشاهی رئیس پلیس آگاهی استان درباره خبر قتل جوانی در تاریخ سی ام اسفند ماه سال گذشته در خیابان مراد قلی و تقاطع سعدی شهر زاهدان و انتشار آن در فضای مجازی مبنی بر قتل یکی دیگر از جوانان زاهدانی توسط سارقان، جزئیات این خبر را این گونه تشریح کرد.

او افزود: پس از ارجاع پرونده و انجام تحقیقات میدانی توسط ماموران پلیس آگاهی استان و شهود عینی در محل مشخص شد، مقتول در گذشته به علت یکسری اختلافات قبلی (اختلافات خانوادگی) با فردی، در روز حادثه حین تردد در خیابان مراد قلی توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مورد ضربات چاقو قرار می‌گیرد که پس از انتقال به بیمارستان به دلیل شدت جراحات وارد فوت می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه انتشار خبر قتل این جوان توسط سارق و یا سارقان مورد تایید این پلیس نمی‌باشد چرا که هیچ گونه سرقتی از وی نشده است، عنوان کرد: با توجه به شناسایی متهم، اقدامات فنی و تخصصی کاراگاهان پلیس برای شناسایی محل اختفاء متهم و دستگیری وی ادامه دارد.

دستگیری عامل تیراندازی ایرانشهر در پی سرعت عمل پلیس

فرد شروری که با تیراندازی در یکی از خیابان‌های شهرستان ایرانشهر باعث رعب و وحشت عمومی شده بود، در اقدام ضربتی پلیس کمتر از ۱۵ دقیقه دستگیر شد.

سرهنگ "مرتضی جوکار بیان داشت: دهم فروردین ماه سال جاری در پی اعلام گزارش ۱۱۰ مبنی بر یک مورد تیراندازی به سمت مردم در یکی از خیابان‌های شهرستان ایرانشهر، بررسی موضوع به صورت ویژه دستورکار پلیس امنیت عمومی و پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: با حضور مأموران پلیس آگاهی و پلیس امنیت عمومی شهرستان ایرانشهر مشخص شد، فردی با سلاح کمری کلت به سمت مردم تیراندازی که باعث ایجاد رعب و وحشت عمومی شده بود.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: فرد شرور به محض رویت ماموران قصد داشت از محل متوالی شود که ماموران با استفاده از قانون یکارگیری سلاح و شلیک چند تیر هوایی شرور مسلح را دستگیر و از او یک قبضه کلت کمری و مقداری فشنگ جنگی کشف و ضبط کردند.

سرهنگ جوکار در ادامه افزود: متهم ۳۲ ساله پس از انتقال به پلیس امنیت عمومی به شرارت خود در خصوص ایجاد ناامنی در سطح شهر اعتراف که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.

این مقام انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه علت و انگیزه اقدام مجرمانه شرور در دست بررسی است، بر عزم جدی پلیس استان در برخورد با هر گونه نا امنی تأکید و از خانواده‌ها و بخصوص سران طوایف خواست تا جوانان را از عواقب سخت نگهداری، حمل و جابجایی انواع سلاح گرم و سرد آگاه سازند.

رمز گشایی از پرونده قتل زنی ۳۵ ساله کمتر از ۳ روز

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان پرونده قتل زنی ۳۵ ساله کمتر از ۳ روز روشن و عامل جنایت دستگیر شد.

"سرهنگ مرتضی جوکار"جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  بیان داشت: ششم فروردین ماه سال جاری، در پی وقوع یک فقره قتل زنی جوان در حیاط منزلش، در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.

او افزود: با حضور و مشاهده کارآگاهان پلیس آگاهی در صحنه، جسد زنی ۳۵ ساله در حیاط منزلش به قتل رسیده بود روئیت و تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملان این جنایت آغاز شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان بیان داشت: کارآگاهان پلیس آگاهی با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام یکسری اقدام تخصصی، کمتر از ۳ روز از وقوع این جنایت به همسرش مظنون و با هماهنگی قضائی او را به مقر پلیس هدایت کردند.

سرهنگ جوکار در ادامه گفت: سرانجام در نتیجه تحقیقات تخصصی پلیس، متهم مجبور به بازگویی حقیقت شد و به قتل همسر خود اعتراف کرد و گفت، به دلیل اختلافات پیش آمده و نزاع بین یکدیگر با همسرش، اقدام به پرتاپ وی به پایین ساختمان کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با ابراز تاسف از این حادثه تلخ، خاطر نشان کرد: متهم پس از اعتراف به بزه ارتکابی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار