سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری:

هدف فدراسیون دوچرخه سواری حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود/ مسابقه انتخابی تیم ملی معتبر است

حسین رشیدیان، سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری صحبت‌هایی را پیرامون شرایط این رشته مطرح کرد.

حسین رشیدیان، سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: هدف فدراسیون اعزام تیم ملی دوچرخه سواری به رقابت‌های قهرمانی آسیا است.  مسابقات قهرمانی آسیا قرار بود در سال ۹۹ برگزار شوند، اما به علت شیوع کرونا  این رقابت‌ها به تعویق افتادند. رقابت‌های قهرمانی آسیا پس از لغو شدن به مهر ماه سال ۱۴۰۰ موکول شده اند، اما این که باز هم شرایط ویروس کرونا باعث لغو شود یا خیر، مشخص نیست. میزبان رقابت‌های جاده، کشور  تایلند  و میزبان رقابت پیست، کشور قزاقستان است.

او در ادامه عنوان کرد: همه گیری کرونا روی تمام رشته‌های ورزشی از جمله دوچرخه سواری تاثیر منفی داشته است. هدف فدراسیون دوچرخه سواری حفظ آمادگی رکاب‌زنان برای مسابقات پیش رو است. تیم ملی رقابت‌های قهرمانی آسیا را پیش رو دارد که یکی از رویداد‌های مهم دوچرخه سواری محسوب می‌شوند.

رشیدیان گفت: اکنون هدف ما انتخاب برترین رکاب‌زنان برای تیم ملی است. یکی از اهداف بلند مدت ما حضور در المپیک توکیو است. وظیفه فدراسیون برگزاری مسابقات است تا ورزشکاران را از نظر فنی و روانی آماده رویداد‌های مهم کند.  

سرپرست دبیری فدراسیون دوچرخه سواری اظهار کرد: فردا انتخابی تیم ملی دوچرخه سواری در رده سنی آزاد جوانان و نوجوانان در سرخه حصار برگزار می‌شود. این رقابت به صورت جایزه بزرگ برگزار خواهد شد. مسابقات دوچرخه سواری تحت تاثیر شیوع کرونا قرار دارند و ما باید طبق قوانین مسابقات را به صورت لیگ، جایزه بزرگ و انتخابی تیم ملی برگزار کنیم.  

هدف فدراسیون حضور در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود/ مسابقه انتخابی تیم ملی معتبر است

او گفت: به علت شیوع ویروس کرونا باید مسابقات را با تعداد نفرات کمتری برگزار کنیم. اگر قرار  است شرایط به حالت قبل از همه گیری کرونا  بازنگردد باید مسابقات را به صورت محدود برگزار کنیم. اگر ورزشکاری اعلام کرده است که از مسابقات سرخه حصار به جای رسیدن به المپیک به پیست چیتگر می‌رسیم،  احتمالا با طنز این جمله را بیان کرده است. بهتر است که ورزشکاران خود را با شرایط موجود وفق بدهند.

انتخابات فدراسیون باید تا تیر ماه برگزار شود

رشیدیان درباره برگزاری انتخابات فدراسیون عنوان کرد: فدراسیون دوچرخه سواری در سال ۱۴۰۰ انتخابات ریاست را پیش رو دارد. زمان ریاست  پیشین فدراسیون در بهمن ماه سال ۹۹  به اتمام رسید و با این اوصاف برای برگزاری انتخابات ۶ ماه فرصت وجود دارد. فدراسیون تلاش می‌کند تا بستر را برای برگزاری انتخاباتی سالم و بی حاشیه آماده کند. انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه سواری تا تیر ماه باید برگزار شود؛ البته ممکن است تاریخ برگزاری آن تحت شرایط موجود زودتر یا دیرتر شود.  

او گفت: فدراسیون دوچرخه سواری برای المپیک توکیو فقط یک تک سهمیه دارد؛ پس خیلی درگیر حضور در المپیک نیستیم. برگزاری المپیک نمی‌تواند تاریخ برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه سواری را تغییر بدهد. فدراسیون تمرکز خود را روی مسابقات آسیایی گذاشته است، اما به این معنی نیست که از المپیک غافل شویم.  

رشیدیان درباره تکمیل ساختمان فدراسیون اظهار کرد: فرامرزیان، معاون وزیر ورزش و جوانان برای تکمیل ساختمان نیمه کاره فدراسیون دوچرخه سواری اعتباری را به ما تخصیص داد. بخش دیگر اعتبارات باید از طریق حامی مالی جذب شود که داوری، سرپرست فدراسیون در این باره رایزنی‌های لازم را انجام داده است.

او درباره پیست BMX بیان کرد: پیست دوچرخه سواری BMX مقابل ساختمان جدید فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی در حال ساخت است. خاک برداری پیست دوچرخه سواری BMX  انجام شده، اما این مسیر در فضای سبز مجموعه قرار گرفته است. در بستر  این پیست لوله‌ آب قرار دارد و اگر قرار باشد که ساخت پیست ادامه پیدا کند، طبیعت آن منطقه خشک می‌شود. در حال بررسی هستیم تا به لوله‌های آب آن منطقه آسیب جدی وارد نشود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار