فدراسیون دوچرخه سواری در سال گذشته روز‌های پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

به گزارش  خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون دوچرخه سواری مثل چند سال اخیر در سال ۹۹ هم فراز و نشیب زیادی را تحمل کرد. مهمترین تغییری که رشته دوچرخه سواری در سال ۹۹  با آن مواجه شد اتمام ریاست خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری بود.

فدراسیون دوچرخه سواری بیش از یک ماه بدون سرپرست هدایت می شد که در نهایت با حکمی از سوی وزارت ورزش و جوانان افشین داوری به عنوان سرپرست این فدراسیون معرفی شد. محسن سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری هم برای اینکه بتواند در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری ثبت نام کند از سمت دبیری این فدراسیون استعفا کرد.  

نکته قابل تامل این بود که محسن سلگی دبیر فدراسیون دوچرخه سواری تایید صلاحیت نشد و شانس حضور در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری را از دست داد.  

نکته مهم دیگری که درباره دوچرخه سواری وجود دارد این است که از میان ۱۶ نامزد ریاست فدراسیون دوچرخه سواری فقط ۵ نفر تایید صلاحیت شدند.  عبدالرحمن قاسمی نافچی، سیدرضا میرابوطالبی، نوربخش عسکری، محمود رشیدی و حامد جولائی ۵ نامزد انتخاباتی ریاست فدراسیون دوچرخه سواری هستند که از سوی وزارت ورزش و جوانان تایید صلاحیت شدند.  

مهمترین رویدادی که تیم ملی دوچرخه سواری در سال ۲۰۲۱ پیش رو داشت مسابقات قهرمانی آسیا در اسفند ماه بود. این رقابت مهم از سوی کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد. البته همچنان این امید وجود دارد که  رقابت‌های قهرمانی آسیا با گرفتن مجوز از کنفدراسیون دوچرخه سواری آسیا برگزار شود.

لیگ برتر دوچرخه سواری هم با وجود بیماری کرونا و حمایت‌های خود فدراسیون برگزار شد تا رکابزنان درآمد اندکی داشته باشند. باز هم مهمترین مشکل رکابزنان کشورمان غیبت تیم‌های باشگاهی در رقابت‌های لیگ برتر بود. البته علت این اتفاق  گران بودن رشته دوچرخه سواری است که باشگاه‌های کمتری برای حضور در لیگ برتر دوچرخه سواری علاقه نشان می‌دهند.

برای یکی از دختران تیم ملی دوچرخه سواری اتفاق بزرگی رخ داد. پریسا مجنونی ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان با عقد قرارداد یک ساله به یکی از تیم‌های عراقی پیوست. مجنونی سومین بانوی ملی پوش دوچرخه سواری ایران است که توانست لژیونر شود. پیش از  این ماندانا دهقان و سمیه یزدانی ۲ رکابزن خانم ایرانی بودند که لژیونر شده بودند.


بیشتر بخوانید

گنج خانلو: به احتمال زیاد رقابت‌های دوچرخه سواری قهرمانی آسیا لغو شود


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.