معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال، دو هزار و ۵۶ مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان این نهاد تولید و به بازار عرضه شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی امیری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال، دو هزار و ۵۶ مترمربع فرش و گلیم توسط مددجویان این نهاد تولید و به بازار عرضه شده است.

او ضمن تأکید بر اهمیت ایجاد زمینه اشتغال خانگی بانوان سرپرست خانوار بیان کرد: بانوان سرپرست خانوار علاوه‌بر وظیفه تأمین معیشت اعضای خانواده خود دارای نقش مادری نیز هستند.


بیشتر بخوانید


امیری افزود: تولید صنایع دستی از جمله بافت فرش و گلیم از مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار است که می‌توانند علاوه‌بر نگهداری از افراد تحت سرپرست خود، درآمد نیز داشته باشند.

او ادامه داد: مددجویان پس از مراجعه به کارشناسان اشتغال، مشاوره شغلی دریافت می‌کنند و براساس علاقه، توانایی، مهارت و استعداد خود به راهبران شغلی معرفی می‌شوند.

امیری با اشاره به اجرای ۵۱۴ طرح بافت فرش و گلیم در سال ۹۹ گفت: با اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال بیش از ۸۰۰ نفر فراهم شده که طی سال گذشته موفق به تولید ۲۰۵۶ مترمربع فرش و گلیم شده‌اند.

او بابیان اینکه راهبران شغلی مصالح مورد نیاز جهت بافت فرش و گلیم را تهیه و در اختیار مددجویان قرار می‌دهند اضافه کرد: فرش‌ها و گلیم‌های تولیدی مددجویان کمیته امداد استان توسط راهبران شغلی برای فروش به بازار عرضه می‌شوند.

امیری با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان متقاضی طرح‌های بافت فرش و گلیم خاطرنشان کرد: مددجویان با معرفی کارشناسان اشتغال جهت دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار