از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۶ مددجوی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری در زمینه ارائه خدمات فعالیت اقتصادی خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی امیری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۰۶ مددجوی این نهاد در زمینه ارائه خدمات فعالیت اقتصادی خود را آغاز کردند.

او افزود: مددجویان و فرزندان آن‌ها پس از ارائه طرح‌های اشتغال خود به کارشناسان این حوزه جهت بررسی، برای دریافت تسهیلات به صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و بانک‌های طرف قرارداد معرفی می‌شوند.


بیشتر بخوانید


امیری اضافه کرد: طرح‌های اشتغال ارائه شده از نظر بازدهی اقتصادی، شرایط منطقه‌ای و توانایی‌های مددجویان بررسی و در صورت لزوم جهت دریافت آموزش‌های لازم معرفی می‌شوند.

او ادامه داد: کارشناسان اشتغال در دوره‌های زمانی از طرح‌های خودکفایی مددجویان بازدید و در صورت لزوم جهت دریافت تسهیلات و یا آموزش‌های تکمیلی نیز معرفی می‌شوند.

امیری با اشاره به اجرای ۵۰۶ طرح اشتغال در زمینه ارائه خدمات توسط مددجویان کمیته امداد استان گفت: راه‌اندازی مراکز ارائه خدمات از جمله فروشگاه‌های پوشاک، کیف و کفش، مواد غذایی و لوازم بهداشتی زمینه اشتغال و خودکفایی ۵۰۶ مددجو را فراهم کرده است.

او افزود: این مددجویان علاوه بر اشتغال خود، با توسعه مراکز و دریافت تسهیلات زمینه اشتغال اعضای خانواده خود و یا سایر مددجویان را نیز فراهم می‌کنند.

امیری اضافه کرد: حمل و نقل، طرح‌های دامپروری، زنبورداری، صنایع دستی، صنعت و معدن، فرش و گلیم، پرورش طیور و کشاورزی از دیگر طرح‌های اشتغال اجرا شده توسط مددجویان این نهاد است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار