رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا در شهرستان مهاباد به قرمز تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: افزایش تعداد بیماران بستری و مرگ و میر ناشی از شیوع بیماری کرونا در مهاباد موجب شد وضعیت این شهرستان از حالت زرد به قرمز تغییر یابد.

آقازاده افزود: هم اکنون ۳۱ بیمار در بخش کرونای بیمارستان این شهرستان بستری هستند که نسبت به ۲ هفته گذشته با افزایشی سه برابری همراه است.

او تصریح کرد: از مجموع کل بستری شدگان، ۲۱ مورد مبتلا و ۱۰ نفر نیز مشکوک به کرونا هستند که تحت درمان کادر درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) این شهرستان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی بیان داشت: در شبانه روز گذشته با فوت یک بیمار دیگر در شهرستان مهاباد آمار فوتی‌های کرونا ویروس به ۳۳۸ نفر رسید.

آقازاده همچنین نسبت به کاهش استفاده از ماسک و عادی انگاری کرونا از سوی شهروندان ابراز نگرانی کرد و گفت: سهل انگاری در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه در استفاده از ماسک علاوه بر اینکه سلامت شهروندان را تهدید می‌کند، اقتصاد و پویایی شهرستان را هم با چالش جدی روبرو خواهد کرد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.