معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، ۱۲ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، علی مصطفوی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، ۱۲ شهر استان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار دارد، که شامل سه شهر با وضعیت قرمز و ۹ شهر با وضع نارنجی است.

او افزود: ارومیه، خوی و نقده شهر‌های با وضعیت قرمز آذربایجان غربی بوده و شهر‌های میاندوآب، پیرانشهر، ماکو، سردشت، پلدشت، اشنویه، شوط، بوکان و چالدران در شمال و جنوب استان در وضع نارنجی قرار دارند.

مصطفوی ادامه داد: طی سه روز گذشته شهرستان‌های میاندوآب و شوط به تعداد شهر‌های نارنجی کرونایی آذربایجان غربی اضافه شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی تصریح کرد: همچنین شهر‌های مهاباد، سلماس، تکاب، شاهین دژ، و چایپاره در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند که شهروندان این مناطق باید با رعایت موارد بهداشتی از تغییر وضعیت آن‌ها به نارنجی جلوگیری کنند.

او با اعلام هشدار جدی نسبت به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: استفاده از ماسک و پرهیز از تجمع به ویژه اجتناب از سفر‌های غیرضروری به شهر‌های نارنجی و قرمز از جمله مهمترین اقداماتی است که باید رعایت شود.

مصطفوی افزود: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های مرتبط نیز نسبت به اجرای محدودیت‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا متناسب با وضعیت شهر‌ها از جمله دورکاری ادارات، تردد‌های شبانه و فعالیت صنوف اهتمام ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.