بیمارستان‌های خراسان جنوبی در حالی اوایل فروردین امسال روز‌های آرامی را سپری کردند که شیب صعودی بیماران کرونایی، حالا روز‌های سختی را پیش روی کادر درمانی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  تجمع‌ها و دورهمی‌های نوروزی، سفر‌های غیر ضرور و کم توجهی مردم به هشدار‌های کرونایی بالاخره اثر خودش را در افزایش نگران کننده بیماران کرونا مثبت و پر شدن تخت‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها نشان داد.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، در روز‌های آینده باید منتظر نتایج نگران کننده تجمع‌های خانوادگی و سفر رفتن مردم بود؛ خراسان جنوبی وارد پیک چهارم کرونا شده است و روز‌ها و هفته‌های سختی پیش روی همه است.

یکی از پرستاران بخش کرونای بیمارستان ولیعصر بیرجند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: واقعا نگران بازگشت به شرایط سخت‌تر گذشته هستیم و تخت‌های بخش مراقبت ویژه کرونایی، یکی یکی در حال پر شدن است.


بیشتر بخوانید


یکی دیگر از پرستاران خط مقدم مبارزه با کرونا نیز هشدار می‌دهد: اوایل فروردین امسال و در ماه‌های بهمن و اسفند ۱۳۹۹ تنها دو بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ولیعصر بیرجند بستری بودند، اما در روز‌های اخیر تعداد بستری شدگان از ۲ نفر به ۸ نفر افزایش یافته و موارد مثبت کرونا هم ۴ برابر شده است.

دورهمی‌های نورزوی، خراسان جنوبی را دوباره گرفتار کرد

رئیس بیمارستان ولیعصر بیرجند با هشدار افزایش بیماران بستری کرونایی به خبرنگار ما می‌گوید: تعداد بستری شدگان در این بیمارستان در مقایسه با سه ماه گذشته، ۴ برابر شده است؛ آماری که نتیجه عادی انگاری‌های هفته اول فروردین امسال است.

محمودی راد با نگرانی از بازگشت به روز‌های سخت کرونایی در استان بیان می‌کند: در ماه‌های آذر و دی ۱۳۹۹ بیمارستان ولیعصر بیرجند از بیماران کرونایی پر و آمار فوتی‌های کرونایی استان دو رقمی شده بود؛ در هفته‌های آینده باید منتظر عواقب خطرناک ۱۳ به در و سفر‌های هفته دوم تعطیلات نورزوی بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۰
خدایا خودت کمک مون کن