مهم‌ترین حوادث ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ، مهم‌ترین حوادث امروز سه‌شنبه ۱۷ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

واژگونی پژو پارس حادثه آفرید

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، از واژگونی پژو پارس با یک کشته و ۲ مجروح در محور مواصلاتی استهبان خبر داد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: روز گذشته خبری مبنی بر وقوع یک فقره حادثه رانندگی در محور مواصلاتی استهبان، به مأموران اعلام شد.

او ادامه داد: بلافاصله مأموران پلیس راه به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۳ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن راننده فوت و ۲ سرنشین دیگر مجروح و راهی بیمارستان شدند.

معاون اجتماعی پلیس فارس، بیان کرد: کارشناسان تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده پژو را علت وقوع این حادثه رانندگی اعلام کردند.

برخورد پژو با یک کشته و ۳ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: در برخورد پژو ۲۰۶ با سواری دوو در محور مواصلاتی بیضا یک نفر کشته و ۳ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور مواصلاتی "بیضا" به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک پژو ۲۰۶ با ۲ سرنشین با یک سواری دوو با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان، عنوان داشت: در این حادثه ۳ نفر مجروح و راهی بیمارستان و سرنشین خودرو در دم فوت کرد.

سرهنگ دهقانی با ببان اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از سوی راننده پژو ۲۰۶ اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد و تغییر مسیر‌های ناگهانی در حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین رانندگی احترام بگذارند.

افزایش ۳۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در نی ریز

فرمانده انتظامی نی ریز از افزایش ۳۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر طی ۲ هفته اول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه پارسال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی اظهار داشت: با تلاش ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر و سایر یگان‌های انتظامی شهرستان نی ریز، کشفیات مواد مخدر در ایام نوروز سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی رشد داشته است.

او با اشاره به افزایش ۳۵۲ درصدی کشفیات مواد مخدر در این مدت، افزود: با تلاش ماموران انتظامی در نوروز امسال، ۹۸۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۳۲ قاچاقچی و خرده فروش دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با اشاره به آسیب‌های مواد مخدر، تصریح کرد: برخورد جدی و قاطع با فروشندگان مواد مخدر و اجرای طرح‌های مختلف امنیت اجتماعی با هدف پاکسازی محلات آلوده و جرم خیز امسال، یکی از اولویت‌های پلیس می‌باشد و انتظار داریم شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات در خصوص خرید، فروش، حمل و نگهداری مواد مخدر و یا هرگونه فعالیت‌های مجرمانه را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۹ تن انواع مواد مخدر در داراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف ۹ تن و ۵۰۶ کیلو گرم انواع مواد مخدر در سال گذشته خبر داد.

سرهنگ علیرضا نوشاد بیان کرد: در راستای مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر در سطح شهرستان داراب، در سال گذشته اقدامات گسترده‌ای با استفاده از توان اجرایی و امکانات پلیس انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: ماموران انتظامی در سال گذشته موفق شدند ۹ تن و ۵۰۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل ۸ تن و ۱۰۰ کیلو تریاک، ۸۱ کیلو هروئین، یک تن و ۲۸۰ کیلو حشیش، ۲۱ کیلو شیشه و ۲۴ کیلو سایر مواد مخدر را کشف کنند که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری ۲۴۶ نفر قاچاقچی در سال گذشته، خاطر نشان کرد: در همین راستا، ۲۰۸ دستگاه خودرو و موتورسیکلت از سوداگران مرگ توقیف شده است.

فرمانده انتظامی داراب گفت: برای مقابله با فروشندگان و توزیع کنندگان موادمخدر که باعث بروز ناهنجاری در بخش‌های مختلف جامعه می‌شوند، همه دستگاه‌ها باید وارد عمل شوند تا عملکرد بهتری را در این حوزه داشته باشیم؛ چرا که تنها با کشف مواد مخدر ریشه اعتیاد از بین نخواهد رفت.

زندان سرانجام کار خانم رمال و دعانویس اینترنتی

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی که در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریالی از طریق رمالی کرده بود در شیراز شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت خانمی شیرازی مبنی بر کلاهبرداری ۵۰ میلیون ریالی با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی واتساپ، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرقت.

او ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد وی در یک گروه واتساپی عضو بوده که مدیر گروه خود را فالگیر معرفی می‌کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، شاکی را فریب داده و از وی مبلغ ۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا استان، عنوان داشت: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که خانمی ۳۹ ساله بود را شناسایی و وی را در شیراز دستگیر کنند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال از ۶ نفر شهروند کلاهبرداری کرده است، گفت: وی پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

این مقام انتظامی تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در فضای مجازی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

دستگیری سارقان اماکن خصوصی با ۱۵ فقره سرقت 

فرمانده انتظامی کازرون از شناسایی و دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای و اعتراف آن‌ها به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان کازرون، بلافاصله موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

او تصریح کرد: با اتمام تحقیقات نامحسوس پلیس و بررسی مستندات علمی موجود، مشخصات به دست آمده از سارقان در اختیار تیم‌های گشت انتظامی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کازرون بیان داشت: مأموران انتظامی موفق شدند در یک عملیات ضربنی ۳ نفر سارق که اعضای یک باند بودند را شناسایی و آنان را دستگیر کنند.

سرهنگ زراعتیان با اشاره به اینکه متهمان در بازجویی اولیه به ۱۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی اقرار کردند، عنوان داشت: سارقان پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

دستگیری ۲۶ سارق و کشف ۱۰۲ مورد انواع سرقت

فرمانده انتظامی ممسنی در تشریح عملکرد نوروزی پلیس از دستگیری ۲۶ سارق و کشف ۱۰۲ فقره انواع سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد نیکبخت اظهار داشت: در راستای ایجاد محیطی امن با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود و با تشکیل قرارگاه نوروزی امام رضا (ع) در این شهرستان، اقدامات پلیس در حوزه‌های مختلف ماموریتی با توجه به شرایط خاص موجود، تشدید شد.

او افزود: نیروی انتظامی به منظور استقرار نظم و امنیت در جامعه و فراهم ساختن زمینه پیشرفت و توسعه با بهره گیری از ظرفیت و مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی با اعمال مدیریت مدبرانه و هوشمند در راستای ارتقاء امنیت پایدار تلاش می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی از دستگیری ۲۶ سارق در ایام تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: سارقان در بازجویی اولیه به ۱۰۲ فقره سرقت اعم از موتورسیکلت، منزل و درون خودرو اقرار کردند.

سرهنگ نیکبخت با اشاره به استمرار طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در سال جدید، عنوان داشت: در اجرای طرح برخورد با خرده فروشان و قاچاقچیان مواد مخدر، ۵ کیلو و ۷۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف، ۱۰۷ نفر معتاد و خرده فروش نیز دستگیر شدند.

افزایش ۵۰ درصدی کشف سرقت در کوه چنار

فرمانده انتظامی کوه چنار از افزایش ۵۰ درصدی کشف سرقت در ایام نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ دوم لطف الله محمدی اظهار کرد: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد جدی با سارقان و تغییر تاکتیک‌های صورت گرفته، در ایام نوروز امسال ماموران انتظامی شهرستان کوه چنار موفق به کشف ۵۰ درصدی انواع سرقت‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته شدند.

او افزود: در راستای کنترل جرائم به ویژه سرقت در سطح شهرستان، با افزایش گشت‌های خودرویی، تقویت گشت‌های نامحسوس، تشویق کارکنان سخت کوش و افزایش گشت پیاده، سارقان و افراد مجهول الهویه شناسایی و دستگیر شدند که تاثیر به سزایی در برقراری امنیت داشت.

فرمانده انتظامی کوه چنار تصریح کرد: برخورد با جرائم خشن و تحرکات اراذل و اوباش، نزاع دسته جمعی، تیراندازی و سرقت به عنف در اولویت کاری انتظامی این شهرستان قرار دارد.

سرهنگ محمدی گفت: مردم بدانند ماموران انتظامی شهرستان کوه چنار قاطعانه با هرگونه قانون شکنی برخورد خواهند کرد و این امر مستلزم تقویت تعاملات درون و برون سازمانی پلیس با مردم و دیگر ادارات تاثیر گذار در تامین نظم و امنیت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.