مهم‌ترین حوادث ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز یکشنبه ۱۵ فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

۲ کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد سمند با پژو

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس از برخورد شدید ۲ خودرو سمند و پژو ۴۰۵ با یکدیگر خبر داد و گفت: در این سانحه رانندگی، ۲ نفر فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تصادف فوتی در محور جهرم- فسا، بلافاصله ماموران پلیس راه به محل حادثه اعزام شدند.

او افزود: در بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد سواری سمند با ۲ سرنشین به شدت با یک دستگاه سواری ۴۰۵ با ۲ سرنشین نیز برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه هر ۲ سرنشین پژو در دم فوت و ۲ سرنشین سواری سمند مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این حادثه را تجاوز به چپ از جانب راننده سمند تشخیص داده‌اند.

افزایش ۴۱ درصدی کشفیات سرقت در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از افزایش ۴۱ درصدی کشفیات سرقت در تعطیلات نوروزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی اظهار داشت: با تلاش کارکنان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی و کارآگاهان پلیس آگاهی مرودشت، در تعطیلات نوروزی امسال، چندین فقره انواع سرقت کشف که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۱ در صد افزایش کشف سرقت را نشان می‌دهد.

او افزود: در این راستا، تعدادی سارق شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت به افزایش کشفیات مواد مخدر هم اشاره کرد و گفت: کشف انواع مواد مخدر هم در این ایام در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ زینلی بیان کرد: اجرای طرح‌های مختلف انتظامی، اقدامات اطلاعاتی، تشدید گشت‌های خودرویی و همراهی خوب مردم از عمده‌ترین دلایل افزایش کشفیات در این شهرستان عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کشف بیش از ۸۶ کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۸۶ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی افزود: ماموران انتظامی "لارستان" در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک سواری ۴۰۵ مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

او بیان داشت: ماموران انتظامی پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند خودرو را متوقف و راننده را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لارستان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۸۶ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، تصریح کرد: متهم تحویل مقام قضائی شد.

سرهنگ "امجدی" از شهروندان خواست؛ هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

هشدار پلیس آباده به رانندگان آژانس‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان آباده در راستای پیشگیری از سرقت خودرو به مسئولان و رانندگان آژانس‌ها هشدار داد.

۱-مسئولان آژانس‌های مسافربری مشخصات مشتریان محلی را ثبت کنند تا مسافران غریبه به راحتی قابل شناسایی باشند. چون اغلب سرقت‌ها توسط مسافران ناشناس رخ می‌دهد.
۲-مسئولان و متصدیان آژانس‌ها از پذیرش مسافرانی که شب هنگام به طورحضوری به آژانس مراجعه می‌کنند و تقاضای سفر به محله‌های حاشیه‌ای و خلوت با کرایه بالا را دارند خودداری کنند؛ به ویژه آنکه این مراجعه به شکل جمعی باشد.
۳-برخی اوقات مشتریان به مقصدی مشخص اتومبیلی کرایه می‌کنند. ولی بعد مرتب تغییر مسیر مقصد می‌دهند. به گونه‌ای که راننده را مجبور می‌کنند به نقاط حاشیه‌ای شهر برود یا تعمدا آن قدر وقت تلف می‌کنند تا هوا تاریک شود. لازم است رانندگان در اینگونه موارد هوشیار باشند.
۴- رانندگان آژانس‌ها از قبول نوشیدنی و خوراکی از مسافران خودداری کنند. چون پیش آمده که راننده را توسط خوراکی مسموم، بیهوش و اموال و خودرو وی را سرقت کرده‌اند.
۵-رانندگان آژانس‌ها از سوارکردن مسافران در بین راه و مسیر بازگشت پرهیز کنند. معمولا سارقان با دیدن برچسب آژانس و اینکه راننده معمولا مایل است در مسیر بازگشت درآمد کسب کند. اینگونه خودرو‌ها را با پیشنهاد کرایه‌های دربستی قابل توجه به مقصد نقاط حاشیه‌ای کرایه می‌کنند. بنابراین از سوار کردن مسافران دربستی در طول مسیر و مقصد‌های طولانی و مسیر‌های فرعی اجتناب شود.
۶-برخی اوقات سارقان با روش‌های مختلف از قبیل نشان دادن گالن‌های خالی بنزین و اینکه می‌خواهند به اولین پمپ بنزین برسند و یا با همراه داشتن کودک یا سالمند بیمار قصد دارند راننده را قانع کنند تا آن‌ها را به مقصد حاشیه‌ای و محله‌های دور افتاده برسانند؛ لذا رانندگان ضمن رعایت اخلاق اسلامی و جنبه‌های نوع دوستی در این موارد احتیاط لازم را داشته باشند.
۷-گاهی برخی از زنان سارق در قالب مسافران عبوری با دیدن تابلو آژانس‌ها روی خودرو با عناوین مختلف خودرو را برای چند ساعت کرایه می‌کنند ولی در طول مسیر همدستان خود (حتی زن) را سوار و اقدام به سرقت می‌کنند.
۸- توصیه می‌شود در مواقع بحرانی به هیچ وجه با سارقان درگیر نشوید و توجه کنید که اموال قابل بازگشت است. اما صدمات جانی جبران ناپذیر است. پس با حفظ خونسردی مشخصات سارقان و هر آنچه پلیس را در دستگیری مجرمان کمک می‌کند به خاطر بسپارید و هرگونه تغییر مسیر یا وضعیت مشکوک را به بهانه‌های موجه مختلف در اسرع وقت به اطلاع مسئولان آژانس، دوستان یا خانواده برسانید و حتی المقدور با حفظ خونسردی مسیر خود را طوری تنظیم کنید تا به اولین پاسگاه یا کلانتری برسید.

کشفیات سرقت در داراب ۷۸ درصد افزایش یافت

فرمانده انتظامی داراب گفت: در ایام نوروز با تلاش کارکنان انتظامی، کشفیات سرقت ۷۸ درصد افزایش یافت.

سرهنگ علیرضا نوشاد اظهار داشت: با به کارگیری و استفاده از توان همه کارکنان انتظامی در ایام نوروز، با کشف انواع سرقت در داراب، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، افزایش ۷۸ درصدی را شاهد بودیم.

او افزود: در این ایام، روزانه تعداد زیادی واحد گشتی در مرکز شهرستان به صورت محسوس و نامحسوس فعال بودند و موفق شدند ۴۴ نفر سارق را شناسایی و دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی دهند.

فرمانده انتظامی "داراب" افزود: به فضل الهی و با همت کارکنان سخت کوش مجموعه انتظامی، در ایام تعطیلات نوروز، ۱۵۹ درصد دستگیری و ۷۸ درصد انواع کشفیات سرقت نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته‌ایم.

سرهنگ نوشاد اظهار کرد: ارتقاء امنیت عمومی و افزایش رضایتمندی شهروندان از اقدامات صورت گرفته، دو مولفه مهمی است که پلیس دنبال می‌کند و خوشبختانه تاکنون نیز در تحقق آن‌ها موفق عمل کرده است.

کشف دام قاچاق میلیاردی در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف ۴۸ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز به ارزش یک میلبارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ داود امجدی بیان کرد: مأموران انتظامی لارستان در راستای برخورد با قاچاق احشام، حین کنترل خودرو‌های عبوری در یک عملیات ضربتی، به ۲ دستگاه سواری ۴۰۵ حامل گوسفند مشکوک و آن‌ها را توقیف کردند.

او افزود: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو‌ها حامل ۲۶ راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز دامپزشکی است.

فرمانده انتظامی شهرستان لارستان، اظهار داشت: در عملیاتی دیگر ماموران با اقدامات فنی و تخصصی از دپو احشام قاچاق در یک گله دانی در یکی از روستا‌های این شهرستلان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ امجدی با بیان اینکه ماموران انتظامی با هماهنگی قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسی از آن مکان، ۲۲ راس گوسفند قاچاق کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان این که در مجموع ۴۸ راس گوسفند قاچاق کشف شده است، عنوان داشت: کارشناسان ارزش آن را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کرده‌اند.

او خاطر نشان کرد: در این خصوص ۳ نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

قاتل کارمند پس از ۶ ساعت دستگیر شد

فرمانده انتظامی کوه‌چنار گفت: با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان، قاتل ۴۰ ساله که کارمند یکی از ادارات دولتی است پس از ۶ ساعت از وقوع قتل دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ دوم لطف‌اله محمدی بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره درگیری دسته جمعی منجر به قتل در یکی از روستا‌های "کوه‌چنار"، بلافاصله مأموران جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که ۶ نفر از اهالی روستا به دلیل اختلافات قبلی با یکدگیر درگیر و منجر به قتل جوانی ۳۱ ساله شده و قاتل سریعا صحنه را ترک و متواری شده است.

فرمانده انتظامی کوه چنار عنوان داشت: ماموران انتظامی اقدامات فنی و تخصیی خود را آغاز کردند و پس از ۶ ساعت موفق شدند قاتل ۴۰ ساله که کارمند یکی از ادارات دولتی است را در مخفیگاهش در یکی از محلات این شهرستان شناسایی و آن را دستگیر کنند.

سرهنگ دوم محمدی با بیان اینکه قاتل در بازجویی اولیه علت و انگیزه قتل را اختلافات قبلی عنوان کرد، گفت: نیروی انتطامی با مخلان نظم و امنیت به صورت قاطعانه برخورد می‌کند.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه، گفت: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف برخورد با مخلان نظم و امنیت در سطح این شهرستان اجرا شد.

سرهنگ زمان اله کریمی بیان کرد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در راستای برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت، با بهره‌گیری حداکثری از توان انتظامی و عملیاتی طی یک هفته اخیر در سطح شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح ماموران با شناسایی منازل، پاتوق‌ها و محل‌های فعالیت خرده فروشان و همچنین کنترل محور‌های مواصلاتی، موفق شدند ۴ کیلو و ۴۰۰ گرم انواع مواد مخدر و ۲۵ راس گوسفند قاچاق را کشف و ۱۰ نفر قاچاقچی، معتاد و خرده فروش را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی خرامه ادامه داد: توقیف ۱۷ دستگاه خودرو و ۷ دستگاه موتورسیکلت متخلف، دستگیری ۱۰ سارق و کشف ۱۴ فقره انواع سرقت از دیگر نتایج مهم اجرای این طرح بود.

سرهنگ کریمی تأکید کرد: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان، موجب رضایتمندی شهروندان شده است و برخورد با برهم زنندگان نظم و امنیت به صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

کشف کالای قاچاق میلیاردی در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در بازرسی از یک سواری ۴۰۵ خبر داد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فرد بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی "قیروکازرین" حین کنترل خودرو‌های عبوری، به یک پ‍‍ژو ۴۰۵ مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر توقیف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۱۳ دستگاه انواع لوازم خانگی خارجی قاچاق و فاقد مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مکشوفه، یک میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.