رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: با اعتبارات دولتی مدت زمان بیش از ۳۰ سال نیاز خواهد بود تا پروژه‌های حوزه آبخیزداری سطح شهرستان تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید رضا فلاح رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه گفت: در شرایط خاص کنونی، توسعه گیاهان دارویی با توجه به شرایطاقلیمی و کم آب طلبی و همچنین ارزش اقتصادی ماده مؤثره بالا در محصولات تولیدی این منطقه باید مورد توجه قرار گرفته و تقویت شود.

او افزود: گسترش پروژه‌های آبخیزداری درهر منطقه و نهضت اجرای پروژه‌های آبخیزداری باعث مهاجرت معکوس روستاییان می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تربت حیدریه ادامه داد: بیش از ۷۰ درصد عرصه‌های منطقه رخ را منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهد و اثربخشی اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک اهمیت بسزایی داشته است.


بیشتربخوانید



فلاح بیان کرد: مجموع ظرفیت مخازن سازه‌های آبخیزداری در منطقه رخ بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمکعب است و با توجه به بارندگی‌ها در سال زراعی ۹۸-۹۹ به همین میزان آب توسط سازه‌های احداثی این اداره مهار و جذب آبخوان‌های منطقه شده است.

او تصریح کرد: پارسال مبلغ ۱۴ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، کنترل سیل و رسوب، تغذیه قنوات و چاه‌های پایین دست "اعم از سازه مکانیکی و عملیات بیولوژیک" هزینه شده است که سهم بخش رخ ۴ میلیارد از مبلغ فوق بوده و در دهه اخیر با توجه به کمبود اعتبارات، این مبلغ قابل توجه می‌باشد، ولی کافی نیست.

انتهای پیام//ا.غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.