وزیر آموزش و پرورش نماز را بالاترین جلوه ذکر توصیف کرد و گفت: فرهنگ غنی زمانی حاصل می‌شود که انسان‌ها نقطه اوج گیری خود را در نماز قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه بیست و نهمین اجلاس سراسری نماز در بخش دانش آموزی در استان یزد گفت: خداوند ذکر را ابزاری مهم برای رهایی از غفلت قرار داده است و در این میان نماز بالاتر از همه ذکر‌ها قرار دارد.

او افزود: نماز زیبنده‌ترین شکل پیوند مخلوق و خالق است و ما ماموریت داریم تا نماز را ترویج کنیم.

مقام عالی آموزش و پرورش گفت: حقیقت نماز، ذکر است و ذکر، زداینده غفلت است. از این رو می‌توانیم از سه ابزار «سمع و بصر و فواد» به خوبی استفاده کنیم که در این صورت می‌توانیم فرهنگ غنی‌تر و انسان شایسته‌تر داشته باشیم و نقطه غنیمت اینجاست.

وزیر آموزش و پرورش نماز را بالاترین جلوه ذکر برای انسان‌ها توصیف کرد و گفت: با نماز به همه چیز می‌توانیم برسیم، زیرا نماز شاهکار خلقت و زیبنده‌ترین شکل پیوند مخلوق و خالق و عرض ارادت و اشتیاق به خداوند است.

حاجی میرزایی افزود: فرهنگ غنی و تمدن قوی زمانی حاصل می‌شود که انسان‌ها نقطه عزیمت و اوج گیری خود را در نماز قرار دهند.

اوگفت: در شرایط کنونی شیوع ویروس کرونا تلاش کردیم معنویت را با بهره گیری از فضای مجازی وارد خانه‌ها کنیم.

حاجی میرزایی افزود: در دوران کرونا صد‌ها محتوای جدید و برنامه‌های آموزشی نو و ایده‌های برتر معنوی تهیه و برای بهره مندی دانش آموزان در کانال شاد قرار داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.