وزیر آموزش و پرورش در گفتگوی زنده با مدیران مدارس یزد گفت: عمود نظام تعلیم و تربیت مدیران مدارس هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشور در گفتگوی زنده با جمعی از مدیران استان گفت: اکنون بیشتر سال تحصیلی را پشت سر گذاشتیم. لذا در وهله اول قدردانی می کنم از همکاران عزیزی که با تمامی  سختی‌ها و دشواری‌ها فعالیت بسیار خوبی داشتند.

او در ادامه با بیان اینکه مدیران مدارس عمود خیمه نظام تعلیم و تربیت هستند، افزود: تجربه‌ای که امسال کسب کردیم، تجربه ای خاص و بی نظیر بود که خوشبختانه با نظارت و خلاقیت مدیران این امر به بهترین نحو انجام شد.

وزیر آموزش و پرورش  اظهار داشت: سال جدید هر چند دارای سختی و دشواری‌هایی بود، اما از نظر من سالی همراه با الهام‌ها و مسیر‌های کشف نشده‌ای بود که می‌توان در سال‌های آینده از آن وام گرفت و قوی‌تر شد زیرا بخش مهمی از دستاورد‌های جامعه بشری محصول درد است.

وزیر آموزش و پرورش استان در ادامه رویداد‌های تلخ و شیرین را به آیینه‌ای تشبیه کرد و افزود: کرونا آیینه‌ای در مقابل نظام آموزشی بود تا خودش را در این شرایط بسنجد، زیرا در این مسیر بهتر دیده شدن و برطرف کردن نقاط ضعف و قوی‌تر شدن، دستاورد است.

او  ادامه داد: نقش مدیر، یک نقش مهم و اساسی است زیرا مدیران در این شرایط نیز ماموریت دارند تا بدون ابزار‌های قبلی و محدود تر، اما با ایده‌های خلاقانه این مسیر را به ‌نحو احسن دنبال کنند.

وزیر آموزش وپرورش افزود: مدیران باید راهی دیگر برای آموزش بهتر پیدا کنند، زیرا در بحران کرونا هنرنمایی، خلاقیت و توانمندی مدیران مشخص می‌شود و به عقیده من رویداد‌ها کلاس آموزش هستند.

او در ادامه با بیان اینکه اولویت ما سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است، افزود: فعالیت نظام آموزش و پرورش همسو با این سند است و مدیران و معلمان هر یک باید همسو با پیشبرد این سند دانش آموزان را تعلیم و تربیت کنند.

وزیر آموزش وپرورش در پایان از تعیین تکلیف ۱۰۰ هزار ردیف استخدامی در سال گذشته خبر داد و گفت: در تلاش هستیم لایه رتبه بندی معلمان را ارتقا داده تا هر یک نسبت به توانایی هایشان در جایگاه و رتبه خود قرار گیرند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار