معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی متخلف در خوزستان طی ۲ ماه اخیر پلمب شده اند.

سید محمد علوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با اشاره به اقدام‌های مهم انجام شده به منظور اجرای محدودیت‌ها از سوی کارشناسان بهداشت محیط و حرفه‌ای گفت: از ۲۴ فروردین تاکنون کارشناسان در برنامه‌های زمان بندی شده و منظم، موفق به انجام بیش از ۳۷ هزار و ۱۷۳ بازدید مشترک از اصناف شدند.

او افزود: این بازدید‌ها با هدف نظارت بر انجام اصول بهداشتی و صدور بیش از ۲۵ هزار اخطار برای متخلفان از مقررات، آیین نامه‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی مبنی بر اجرای شیوه نامه‌ها در زمینه کووید ۱۹ شد و در همین رابطه اماکن تجمعی مهم از قبیل؛ پاساژها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ، دفاتر پیشخوان و جایگاه‌های سوخت تحت نظارت قرار گرفتند.

علوی با بیان اینکه با متخلفان برخورد قانونی به عمل آمد، اظهار داشت: در زمینه اصناف، اماکن و مراکز نیز تعداد ۳ هزار و ۵۱۸ صنف و مرکز متخلف که شیوه نامه‌های بهداشتی را برای مقابله و پیشگیری از کرونا را رعایت نکردند با همکاری نیروی انتظامی پلمب شدند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در ادامه به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر اصناف استان در زمینه رعایت قوانین بهداشتی اشاره و تصریح کرد: نظارت با جدیت در حال انجام است و با همکاری دستگاه‌های مربوطه خصوصاً ناجا و مقامات قضایی و سازمان تعزیرات حکومتی و بسیج و هلال احمر اعمال می‌شوند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.