با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، نگارخانه تخصصی دانش آموزی در محل دبیرستان ماندگار ایرانشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، کاظمی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تشکر از استان یزد که در فعالیت‌های فرهنگی دارای رتبه‌های برتر در سطح کشور است، گفت: حقیقتا استان یزد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و پرورشی خوش درخشیده است که جای تقدیر و تشکر دارد.

او افزود: یکی از ماموریت‌های مهم آموزش و پرورش زمینه سازی برای رشد و شکوفایی استعداد‌های قرآنی، فرهنگی و هنری است.

او ادامه داد: در حوزه نرم افزاری تهیه سبد‌های متنوع فعالیت‌های قرآنی، هنری و فرهنگی متناسب با ذائقه‌های دانش آموزان، می‌تواند هم زمینه جذب آن‌ها را فراهم کند و هم باعث شکوفایی استعداد دانش آموزان باشد.

کاظمی بیان داشت: برای نتیجه دادن برنامه ریزی نرم افزاری باید کانون‌ها و دارالقرآن‌ها را به مرکز ثقل فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در استان‌ها تبدیل کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مورد نگارخانه‌های تخصصی گفت: تخصیص نگار خانه‌های تخصصی می‌تواند زمینه حضور همه علاقه‌مندان در عرصه‌های هنر و همچنین زمینه عرضه محصولات فرهنگی هنری دانش آموزان را ایجاد کند که خود باعث ایجاد انگیزه در دانش آموزان می‌شود.

او اظهار داشت: وقتی به محیط مدرسه نگاه می‌شود تمرکز فقط بر آموزش و فعالیت‌های آموزشی است و بخشی که فعالیت‌های آموزشی را می‌تواند به آموزه‌های تربیتی تبدیل کند مراکزی مثل کانون ها، دارالقران‌ها، اردوگاه‌ها و نگارخانه‌ها هستند که موقعیت سازی می‌کنند و دانش آموز در آن‌ها تربیت می‌شود.

نگارخانه تخصصی بارش در حال حاضر ۵۸ اثر وجود دارد که از دانش آموزان برگزیده مسابقات فرهنگی و هنری ناحیه یک جمع آوری شده است.

همچنین فضای این نمایشگاه ۱۰۰ متر مربع است که با توجه به بافت تاریخی و مرکزی این نگارخانه مورد استقبال اهالی هنر قرار گرفت.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن کاظمی
۱۴:۰۰ ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
شهرجهانی یزد. زنده باد ایرانشهر.
آخرین اخبار