یک استاد دانشگاه گفت: همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با کمیته ملی اسکان بشر لازم بوده و در این راستا انتظار همراهی از مجمع شهرداران آسیایی را داریم.

محمد مهدی مظاهری، دبیر کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نقش و جایگاه برنامه اسکان بشر ملل متحد اظهار کرد: اقدامات و موضوعات برنامه دبیرخانه مجمع شهرداران آسیایی و کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران نزدیک به هم و مشترک است.

او افزود: با توجه به نوع و جنس کار کمیته ملی اسکان بشر ایران و دبیرخانه مجمع شهرداران که بین المللی است، پرسش‌های بنیادینی مطرح می‌شود از جمله آنکه ما کجا ایستاده ایم و چه تفکراتی داریم؟

عضو فرهنگستان هنر تصریح کرد: در عین حال پرسش‌های دیگری مانند اینکه آیا ما آمادگی لازم برای تغییرات داریم و این تغییرات از چه جنسی است؟ مطرح می‌شود که به باور من نقطه اصلی پاسخ به این پرسش ها، دانش و نوآوری است.

این استاد دانشگاه با اشاره به برنامه اسکان بشر ملل متحد و کمیته ملی اسکان بشر ج. ا. ا افزود: برنامه ما همکاری با دانشگاه‌ها و همچنین گسترش روابط با مراکز علمی بوده و این امر لازم است که در این راستا انتظار همراهی از مجمع شهرداران آسیایی می‌رود.

به گفته محمدمهدی مظاهری، کمیته ملی اسکان بشر ایران به دنبال مدلی از توسعه مبتنی بر عدالت است؛ یعنی هیچ فرد، گروه، نژاد، قوم و مکانی در حاشیه نباشد. از این رو عدالت فضایی، شرط اولیه دستیابی به توسعه است که باید بتوانیم عدالت فضایی را در همه ایران با نگاه توسعه محور و عدالت محور دنبال کنیم.

مظاهری در ادامه به استفاه از ظرفیت و پتانسیل‌های مجمع شهرداران آسیایی اشاره کرد و افزود: مجمع شهرداران آسیایی باید به نزدیک کردن شهرداری تهران با کمیته ملی اسکان بشر ملل متحد در ایران اهتمام لازم را داشته باشد. زیرا در حال حاضر همکاری‌هایی با شهرداری‌های دیگر شهر‌ها صورت گرفته، اما درباره شهرداری تهران، مسائل حاشیه‌ای وجود دارد که نیازمند مدیریت است.

مظاهری بیان کرد: هبیات می‌کوشد تا در فرایند شهری‌شدن و ترویج تغییر سیاست‌ها، روش‌ها و نگرش‌های مقابله با نیاز‌های توسعه شهری، رشد شهر‌ها و مناطق روستایی را به فرصتی برای همه شهروندان به منظور توسعه همه جانبه کشور تبدیل کند.

کمیته ملی اسکان بشر ایران نیز با تمرکز بر موضوع کاهش آثار خطرات و بلایای طبیعی و بر اساس موافقت‌نامه‌ای بین برنامه اسکان بشر ملل متحد و دولت جمهوری اسلامی ایران تاسیس شد و در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران جایگاه ریاست شورای اجرایی برنامه اسکان بشر ملل متحد را برای دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۰ بر عهده دارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار