سردار سرتیپ پاسدار شهید «اسمعلی فرهنگیان» فرمانده گردان تبوک تیپ نبی اکرم (ص)، به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ استان کرمانشاه معرفی شد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه  گفت: در جلسه شورای فرماندهی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه، سردار سرتیپ پاسدار شهید «اسمعلی فرهنگیان» که از ابتدای جنگ فرمانده گردان تبوک تیپ نبی اکرم (ص) و دانشجوی دوره عالی فرماندهی دافوس بود به عنوان شهید شاخص سال ۱۴۰۰ انتخاب شد.

سرهنگ «صمد محمدی» افزود: شهید «اسمعلی فرهنگیان» در تاریخ ۶۵/۱۰/۲۴ در عملیات کربلای پنج منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت رسید.

او گفت: از سال ۸۹ با هدف نهادینه کردن سبک زندگی شهدا، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ارایه الگوی برتر زندگی به نسل جوان؛ شهدای شاخص در سطح کشور و استان‌ها معرفی می‌شود.

محمدی با بیان اینکه همه شهیدان برای ما شاخص هستند، توضیح داد: هر سال براساس مقتضیات ویژه‌ای برخی از شهدا به عنوان الگو به جامعه معرفی می‌شوند مانند شهید «اسمعلی فرهنگیان» که با توجه به اینکه دانشجوی دوره عالی فرماندهی دافوس بود و می‌توانست به جبهه نرود و در دانشگاه درسش تمام کند، اما درس را ترک کرد و به جبهه رفت به درجه رفیع شهادت رسید.

او همچنین افزود: هر سال در برخی از قشر‌های جامعه نیز شهدای شاخص در سطح کشور معرفی می‌شود و امسال شهید «سلیم قنبری» به عنوان شهید شاخص قشر حقوقدانان کشور از استان کرمانشاه معرفی شده است.

مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به منظور نهادینه کردن سبک و سیاق زندگی شهدای شاخص و معرفی الگوی برتر زندگی به نسل جوان، مستندی از زندگی و همچنین کتاب زندگینامه شهدای شاخص تهیه می‌شود و در تمام برنامه‌ها تصاویر آنان در معابر و مراسمات نصب و بروشور‌هایی از معرفی این شهدا در بین اقشار مختلف جامعه توزیع می‌شود.

محمدی گفت: تاکنون شهید سید «محمدجعفر جعفری" شهیده «طیبه زمانیان» و شهیده «فوزیه شیردل» به عنوان شهدای شاخص کشوری و شهید «ابوالحسن یاری» و «اسمعلی فرهنگیان» به عنوان شهید شاخص استانی از استان کرمانشاه معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.